13 november 2016

My week #2: zenuwslopend lesbezoek en gezellige avonden

Mijn laatste toets afronden, wokken met de klas en lesbezoek op stage: mijn week was ondanks dat ik geen school had vrij stressvol, maar ook heel leuk. Ik neem jullie mee door mijn week en vertel jullie wat ik allemaal heb gedaan.

De stress begon al gelijk op maandag. Of beter gezegd, ging door op maandag. Ik had de donderdag ervoor mijn eerste toets gehad en de deadline voor alle verslagen stond op de zondag ervoor. Daarnaast had ik op maandag mijn laatste toets. Nu moet ik toegeven dat ik maar twee toetsen heb gehad dit kwartiel, maar aangezien het mijn eerste toetsen waren, wist ik niet zo goed wat ik moest verwachten. Mijn allereerste toets had ik de week ervoor succesvol afgerond en daar was ik heel blij mee, maar deze toets over rekenen/wiskunde... daar zag ik toch wel een beetje tegenop. Nog snel las ik mijn samenvatting door en stapte ik het propvolle lokaal in om de toets af te nemen. Redelijk gespannen maakte ik de toets. Ik weet nog steeds niet helemaal of ik nou blij moet zijn of niet, want ik heb het resultaat nog niet terug, maar voor mijn gevoel ging het niet heel lekker. 

Gelukkig was na de toets dan ook gelijk de toetsweek afgelopen en ging ik met een vriendin  mee naar huis om vervolgens gezellig met de klas het einde van de toetsen te vieren: we gingen met de hele klas wokken. Op het moment dat ik het restaurant binnen stapte met die vriendin, keken we er allebei een beetje tegenop. We hebben op zich een hele leuke klas, maar we kenden ze nog niet goed genoeg om te weten wat we moesten verwachten. Gelukkig liep het allemaal heel goed en was het ontzettend gezellig. Rond een uur of 10 was ik weer thuis en ging ik met een voldaan gevoel slapen.

De dinsdag en de woensdag was ik vrij van school in verband met het feit dat er toetsweek was. Lekker zou je denken, maar niets is minder waar. Op donderdag kreeg ik lesbezoek op mijn stage wat betekende dat er mensen kwamen kijken terwijl ik les geef. Ik moest dus met een ontzettend goede les komen en alles in de puntjes voorbereiden, om mijn beste kant te laten zien. Daar ben ik ontzettend druk mee geweest en daarnaast moest ik ook de andere lessen voor de donderdag en vrijdag voorbereiden. Ik heb alle lesvoorbereidingsformulieren moeten invullen, alle materialen moeten verzamelen en ik moest zelfs gaan knutselen. Heel leuk allemaal, dat moet ik toegeven, maar ook ontzettend veel gestress en gedoe.

Op donderdag was het dan zover: het lesbezoek op mijn stage. Alle stagiaires kregen die dag bezoek tijdens het les geven en de spanning was overal te voelen. Gelukkig ging alles goed bij iedereen en aan het einde van de dag was er een grote opluchting bij iedereen, maar wat was ik zenuwachtig voor die les! Ik probeerde mezelf voor de tijd te kalmeren door alles goed klaar te zetten en voor te bereiden voor mijn rekenles, maar toch bleef die spanning in mijn hoofd zitten. Pas toen ik de les begon, merkte ik dat ik was rustiger werd en kon ik pas echt genieten van de kinderen in mijn klas, die trouwens ontzettend goed mee deden!
Voor de middag had ik ook nog een knutselles voorbereid en dat ging ook super goed. Het was een enorme troep na de tijd, maar de werkjes zijn ontzettend leuk geworden en ik ben ontzettend trots op mijn leerlingen.

Op vrijdag heb ik op stage niet heel veel gedaan. Ik heb met een aantal leerlingen aan de instructietafel gezeten en verder gewoon meegeholpen in de klas waar ik kon. Na stage kwam een vriendin van mij gezellig bij mij eten en daarna zijn we samen naar een andere vriendin gegaan die een feestje gaf, omdat ze haar rijbewijs had gehaald. Heel grappig verhaal trouwens: toen ik met die vriendin van mij bij mij thuis aan het eten was, waren we aan het overleggen hoe laat we eigenlijk op het feestje moesten zijn en mijn vriendin zei dat het niet was genoemd, dus wij vertrokken met de bus en kwamen aan bij een leeg huis. Onze vriendin was nog aan het werk en had blijkbaar wel benoemd hoe laat we er hadden moeten zijn, maar dat hadden we niet gelezen ofzo. Dus toen hebben we een half uur in de kou gestaan, haha.

Zaterdag was lekker een rustig dagje. Ik heb lekker uitgeslapen en in bed gelegen. Rond een uur of 4 heb ik me klaar gemaakt en in de avond waren we van 5 tot 12 volgeboekt met oppassen. Het was trouwens een ontzettend leuk avondje oppassen, want alle oppaskinderen waar we zijn geweest waren ontzettend lief en leuk die avond, dus dat was een geslaagd avondje. 

Vandaag, zondag, heb ik ook lekker uitgeslapen en maak ik nog wat laatste schooldingetjes af voordat kwartiel 2 morgen begint. Ook ga ik vast bedenken wat ik voor een lessen wil geven komende week en ga ik vast een begin maken met de uitwerking ervan. 

Deze week was stressvol, druk, ontzettend leuk en lekker rustig door elkaar, haha. Ik heb veel af gekregen deze week en veel leuke en ook onverwachtste dingen gedaan. Ik ga me nu lekker klaar maken voor kwartiel 2 zodat ik weer met een frisse start kan beginnen en ook dit kwartiel goed doorkom, haha. Fijne zondag allemaal!

Xx Lotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten