20 november 2016

My weekend #1

Dit weekend was een ander weekend dan normaal. Jullie weten als het goed is dat wij een aantal oppasadressen hebben en dit weekend moesten we heel veel oppassen, ben je benieuwd hoe mijn weekend eruit zag? Lees dan snel verder.

Vrijdag had ik om 13.00 uur weekend. Uit stage ging ik naar onze oppasadres toe, want de moeder van de kinderen wou graag nog wat dingen vertellen voordat we daar een nachtje en 2 daagjes gingen oppassen, dit was onze aller eerste keer dat we zo iets deden, dus we wouden wel goed voorbereid zijn. Ik ging daar dus heen na mijn stage en toen at ik daar gezellig een broodje mee. Ondertussen kletste we over wat we nog meer moesten weten en over allerlei andere dingen. Het was die middag super gezellig, maar ik had tegen een ander oppasadresje gezegd dat ik die middag daar wel wou komen voor de gezelligheid dus rond 4 uur fietste ik door naar het andere oppasadresje en daar was het ook gezellig! Een aantal jaren geleden kwam ik daar elke week wel 1 of 2 keer, maar dat werd steeds minder, omdat ik naar een andere school toe ga en stage heb. Dus het was weer lekker gezellig net zoals een aantal jaren geleden en ik miste het ook wel. Ik ging rond 18.30 uur daar weg en om 19.45 uur was ik weer bij een ander oppasadresje. We moesten daar van 19.45 tot 00.00 uur oppassen. Daar was het ook heel erg gezellig en alle kinderen waren zo aardig en lief! Rond 00.00 uur kwamen de ouders weer en brachten ze ons naar huis. We waren super moe. Ik lag rond 00.30 uur in mijn bed en ging nog even een aantal youtube filmpjes kijken en toen viel ik in slaap. 

Om 07.30 uur werd ik wakker door mijn moeder die iets uit mijn kamer ging pakken, ik was best een beetje boos, want ik had maar 6 uur en 15 minuten geslapen en ik had gehoopt dat ik langer kon slapen. Ik viel daarna ook niet meer in slaap, maar bleef nog wel lekker in mijn bed liggen om toch te proberen in slaap te vallen en ik keek tussendoor youtube filmpjes. Rond 10.30 uur was ik beneden en ging ik me klaarmaken. 

Om 13.00 uur hadden Lotte en ik afgesproken bij het huis van het oppasadresje waar we 2 daagjes en 1 nachtje moesten oppassen. We waren allebei een beetje later, maar kwa timing waren we er precies gelijk. Toen gingen we even alle spullen klaarleggen en gingen we het oppaskindje van 7 jaar ophalen, want we gingen naar de intocht van Sinterklaas. Om 14.00 uur waren we bij de intocht van Sinterklaas en dat was wel leuk! Het oppasmeisje vond het wel een beetje spannend. Even later na de intocht gingen we nog even het dorp in langs de winkels, dat was ook wel gezellig! Rond 15.00 uur waren we weer bij het oppaskindje haar huis en gingen we allemaal leuke dingen doen. Om 17.00 kwam de oma het andere oppaskindje van 1 jaar brengen en hebben we lekker met elkaar gezellig gegeten. Na het eten gingen we weer allemaal leuke dingen doen.

 Rond 19.45 uur brachten we het kindje van 1 naar bed, je denkt nu misschien je gaat een kind van 1 jaar toch niet om 19.45 uur naar bed doen dat is veel te laat, ja dat weten wij dat het laat is, maar hij was niet moe en we wouden graag dat hij 's nachts doorsliep en voor een keertje kon het wel dachten we. Toen ik hem naar bed had gedaan gingen Lotte en ik een la van de keuken opruimen. Was heel leuk om te doen, we houden echt van opruimen. Nadat we een la hadden opgeruimd gingen we allemaal lekkere dingen op tafel zetten en hadden we het heel gezellig! Om 21.00 brachten we het meisje naar bed, is ook laat weten we, maar voor een keer kan het en ze was nog heel gezellig. Toen we haar naar bed hadden gebracht gingen we nog een la van de keuken opruimen en even later gingen we youtube filmpjes kijken en rond 23.00 uur gingen we ons klaarmaken voor bed. Om 23.35 lagen we in bed en gingen we nog even kletsen en om 00.00 gingen we proberen te slapen. Ik viel meteen in slaap, Lotte blijkbaar niet. 

Om 02.00 uur hoorden we het jongetje van 1 huilen dus Lotte ging er naar toe en nam hem even mee naar de slaapkamer, het jongetje keek heel raar, want hij is natuurlijk niet gewend dat iemand anders hem 's nachts uit bed haalt en hij de ouders niet ziet maar de oppas. Rond 02.30 uur bracht Lotte hem weer naar bed en daarna was ik ook weer bijna in slaap gevallen en toen begon hij weer te huilen. Uiteindelijk sliep ik weer rond 03.15 uur, maar om 06.00 uur begon het jongetje weer te huilen, dit was omdat hij echt wakker is rond die tijd en dan krijgt hij meestal de fles, dus ik had voor hem een fles met melk gemaakt en gegeven en daarna bracht ik hem weer naar bed. Ik probeerde daarna nog in slaap te vallen, maar dat lukte niet echt. 

Om 07.00 uur kwam het andere meisje de slaapkamer binnen, ze was wakker en kon niet meer slapen en we hoorden het jongetje van 1 nog kletsen, dus die hadden we ook uit bed gehaald. Om 07.45 uur liepen we met zijn allen in de pyjama naar beneden en deden de deur open en toen zagen we allemaal rommel. Rommelpiet was geweest, het meisje van 7 ging alles weer netjes terugzetten. Toen ze alles had teruggezet, gingen we de brief voorlezen die bij de schoen lag. Want we hadden gisteravond de schoen gezet. Toen Lotte de brief had voorgelezen gingen ze de cadeautjes openmaken en met de cadeautjes spelen. Was echt heel leuk hoe dat meisje met de playmobile ging spelen, want ze had playmobile gekregen. 

Om 08.15 uur gingen we met zijn allen gezellig aan tafel zitten om een broodje te eten en om 10.00 uur gingen we lekker fruit eten en bracht ik het jongetje van 1 naar bed. We hebben daarna nog leuke spelletjes gedaan en om 12.00 uur haalde ik het jongetje van 1 uit bed om samen een broodje te eten. Na het broodje eten gingen we weer leuke spelletjes doen en om 15.00 uur kwamen de ouders thuis en hadden we gezegd hoe gezellig we het hadden gehad! Want het was echt heel leuk om zo op te passen! Het is zeker voor herhaling vatbaar. 

Vanavond ga ik nog even lekker achter mijn laptop en tv kijken en dan ga ik lekker op tijd naar bed, want de slaap heb ik nu wel goed nodig. Dit was mijn verhaal over wat ik dit weekend heb gedaan. Wat hebben jullie dit weekend gedaan? Nog een vraag die in mij opkomt, hoe vonden jullie dit artikel? Is het leuk om dit vaker te lezen wat Lotte of ik in het weekend hebben gedaan? Laat het ons allemaal weten door een reactie te plaatsen in de comments. Voor nu wil ik jullie heel erg bedanken voor het lezen! 

x Anouk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten