6 november 2016

Healthy week #4


Ik heb nu vakantie, ik denk wel meer van jullie en ik heb geprobeerd me aan mijn gezondere tussendoortjes te houden maar het is niet echt gelukt. Ik laat jullie vandaag weten hoe het deze week is gegaan.

Maandag 17 oktober ging het heel goed, ik ben naar de Ikea geweest met mijn moeder, zus en zusje en ik kreeg op een gegeven moment een zeer hoofd en ik dacht dat het door het te weinig drinken kwam, dus toen ik thuis was heb ik meteen 1 liter gedronken maar na 2 uur had ik nog steeds een zeer hoofd. Toen dacht ik misschien komt het, omdat ik nog geen fruit heb gehad dus ik had een fruit bakje voor mezelf klaargemaakt en na 20 minuten was mijn hoofdpijn over, dat heeft dus wel geholpen!

Dinsdag 18 oktober ging op het begin heel goed, maar later kwam mijn vader aan met een appeltaart en dat kon ik niet laten staan dus heb ik een stukje appeltaart gehad met slagroom niet echt heel gezond maarja, ik mag tussendoor toch best wel wat lekkers hebben dacht ik en het is vakantie. Voor de rest ging het dinsdags goed.

Woensdag 19 oktober at ik weer een stukje appeltaart met slagroom en na het avondeten nam ik een bak yoghurt met slagroom en suiker, heel lekker vind ik dat maar niet de beste keuze...

Donderdag 20 oktober was ik onderweg naar Londen samen met Lotte en tijdens de tussenstop rond 01.30 uur at ik 2 chipjes en rond 10.30 waren we in londen en at ik mijn ontbijt. Een aantal uur later heb ik een aantal snoepjes gehad en in het park in Londen at ik mijn andere 2 bolletjes op en ik had daarna nog best veel trek, dus ik at een chocolade koekje en een aantal chipjes. Niet veel later gingen we naar de mc donalds en bestelde ik patat met kipnuggets en een milkshake aardbei die ik voor de helft heb opgedronken, ik zat helemaal prop vol. Even later waren we zo moe en hadden we allebei een droge keel en toen dacht ik oh misschien helpt het wel als je ergens op gaat sabbelen, dus at ik een aantal snoepjes. Donderdag was dus echt wel een beetje een ongezonde dag, maar we hebben wel veel gelopen die dag en wat is Londen geweldig mooi!!

Vrijdag 21 oktober was ik om 10.00 thuis en ik was kapot van de lange busreis dus ik nam als ontbijt een plak ontbijtkoek en ging meteen naar bed. Om half 3 maakte mijn moeder me wakker en rond 3 uur at ik mijn middag eten en dat was 2 rijstwafels en een aantal snoepjes en een koekje.... heel ongezond, maar ik had er echt veel zin in. Om 15.30 moesten we oppassen en bij het oppassen hadden we pizza gegeten en voor de rest niks ongezonds. Maar later die avond toen ik thuis was at ik weer een aantal snoepjes en daarna ging ik naar bed.

Zaterdag 22 oktober moesten we oppassen en ik had best wel honger dus keek daar in de kastjes en zag chocolade pepernoten staan en daar heb ik er 7 van gehad ongeveer en iets van 3 snoepjes... ik weet het het is super slecht ik kon net zo goed een stuk fruit pakken, veel gezonder... Maar dit was nog niet alles, later die middag at ik weer een chocoladekoekje en at ik iets van 8 honingdropjes en 2 pepermuntkussentjes... ik kon er niet echt van afblijven. Later die avond at ik nog een grote krakeling en een bakje vol met chips.

Zondag 23 oktober ik was laat wakker en at een tosti als ontbijt, even later gingen we naar mijn zus haar kamer toe en kregen we een stroopwafel en een dropje. Toen gingen we langs de winkel en haalde we Twix en een broodje en heb ik in de auto 2 Twixen gehad. Mijn tante had bij de winkel Engelse drop meegenomen en daar heb ik er ook nog 5 van gehad... Later die avond at ik ook weer een stroopwafel.

Ik heb me in de vakantie dus niet echt gehouden aan mijn afspraak om gezondere tussendoortjes te gaan eten, maar ik dacht ook wel een beetje ik heb vakantie het mag nu wel. Ik hoop dat het me maandag en de rest van de weken weer lukt om gezondere tussendoortjes te gaan eten, want het was echt lekker en voelde gewoon heel fijn. Ik weet nu al dat het woensdag 26 oktober niet gaat lukken, want dan gaan we wokken met de klas en dan wil ik wel graag mijn geld er uit eten, want betaal er niet voor niets zoveel geld voor.
Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te lezen, en dat het nu een keer anders is dan normaal. Dat jullie zien dat ik ook niet altijd even gezond aan het eten ben. 
Fijn weekend verder.

Liefs Anouk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten