2 oktober 2016

Fotografie tag

Deze tag heb ik al een hele tijd als concept staan en ik vond het nu een mooie tijd om hem dan eindelijk te gaan invullen. Jullie weten dat ik van fotografie houd en ik merk dat ik er de laatste tijd ook steeds meer mee bezig ben en dat vind ik erg leuk! 


Wat was je eerste eigen camera?
Toen ik een jaar of 10 was liep ik al elke vakantie of dagje uit met een camera in mijn hand. Dit was altijd de camera van mijn ouders. Zij kochten zo af en toe een nieuwe camera en ik denk dat ze er nu ongeveer 5 hebben gehad. Mijn eerste camera die echt van mijzelf is, is de camera die ik momenteel heb: een Canon EOS 1200D met een 18-55mm lens. Het is een spiegelreflexcamera die prachtige foto's maakt en bij elke trip ben ik weer blij dat ik hem heb, want foto's zijn zo'n mooie manier om herinneringen vast te leggen.



Waar maak je de meeste foto’s van?
Voor onze blog maak ik vaak foto's van producten die ik review of van producten die passen bij het artikel. Veel foto's die ik gebruik in mijn artikelen heb ik namelijk zelf gemaakt, maar er zijn ook vaak veel foto's die nooit op onze blog terecht komen. Daarnaast maak ik heel veel foto's als ik op reis ben. Ik houd heel erg van reizen en neem mijn camera dan ook overal mee naartoe.

Met welke app bewerk je je smartphone-foto’s het liefste?

Ik maak mijn smartphone-foto's vaak met Retrica en dan zit er dus al een filter over heen. Soms kies ik ervoor om er vervolgens bij twitter of Instagram nog een filter overheen te gooien of met de helderheid/het contrast te spelen, maar vaak laat ik het bij de Retrica-filter.

Wat is je favoriete zelfgemaakte foto?

Mijn mooiste foto... dat vind ik heel hard om te kiezen, omdat ik echt een beginner ben op het gebied van fotografie en ik heel veel verschillende dingen mooi vind om te fotograferen.  Deze foto is gemaakt in Madeira en je kunt deze foto kennen van mijn artikel over mijn vakantie naar Madeira. Ik was hier op een jeepsafari die begon vroeg in de ochtend en de zon kwam op achter de bergen. Op het moment van deze foto zat iedereen stil te kijken naar de zonsopgang en deze foto straalt gewoon heel veel rust uit. Ik vind deze foto heel mooi en ben er erg trots op, maar het is niet dat ik zeg 'wauw dit is de mooiste foto ever'.

Hoeveel foto’s maak je gemiddeld op een dag?

Ik wou dat ik een heel groot getal kon noemen, maar ik heb toch te weinig tijd om heel veel met fotografie bezig te zijn. Als ik bewust met fotografie bezig ga (bv. de natuur in of voor onze blog), dan maak ik vaak wel 200 foto's of meer op een dag, maar dat komt maar een keer per week voor. Dus dat is gemiddeld zo'n 30 foto's per dag. Veel te weinig...



Op welke plek wil je ooit nog foto’s maken?
Londen, hands down! Zoals veel van jullie wel weten is Londen mijn favoriete plek op deze hele aarde (voor zover ik deze aarde heb gezien, haha), maar ik heb nog nooit mijn camera naar Londen kunnen meenemen. De laatste keer dat ik in Londen was, had ik mijn camera namelijk nog niet en had ik een oud cameraatje van mijn ouders mee. Gelukkig ga ik deze herfstvakantie met Anouk naar Londen en daar ga ik hopelijk heel veel foto's maken. Can't wait!

Aan welke fotografietip heb je het meeste gehad?

Ik heb niet echt van iemand tips gekregen, want ik vind het vooral leuk om dingen zelf uit te zoeken, maar iets waar ik zelf heel blij mee was dat ik het ontdekte: wanneer je het beste met welke stand kan fotograferen. Dat klinkt heel breed en vaag en dat is het eigenlijk ook wel een beetje, maar als je van fotografie houd dan ontwikkel je een eigen stijl als het gaat om fotograferen en door erachter te komen wat ik mooi vond qua tijdstip om te fotograferen of licht om mee te fotograferen, heb ik mijn eigen stijl gevonden en daar ben ik heel blij mee.



Hoe deel jij je foto’s met de buitenwereld?
Ik deel mijn foto's vooral via onze blog. Zoals ik al eerder benoemde zijn veel foto's die ik gebruik voor mijn artikelen, mijn eigen foto's en vooral als ik artikelen maak over mijn vakantie dan gebruik ik heel veel foto's die ik niet perse aan allemaal andere mensen deel. Ook zet ik af en toe wel foto's op Instagram als ik er heel tevreden mee ben.

Dit was dan de fotografie tag. Ik merkte aan mezelf dat ik heel enthousiast werd tijdens het beantwoorden van de vragen, omdat ik echt heel gepassioneerd ben over fotografie. Ik hoop dat ik nog lang door kan gaan met fotograferen en dat ik steeds mooiere en betere foto's op onze blog kan laten zien. Houden jullie van fotografie?

Xx Lotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten