25 september 2016

Healthy week #2

Ik had in mijn vorige Healthy week artikel staan dat ik echt gezond wou gaan eten en ik wou gaan sporten, want ik had de laatste tijd echt ongezond gegeten en zit nu niet op een sport. Heb je dit artikel nog niet gelezen doe dat dan snel en klik dan hier: Healthy week. Vandaag ga ik jullie uitgebreid vertellen of dit mij gelukt is.

Inmiddels is het alweer 2 weken geleden dat dat artikel online staat, ik wou dus proberen gezond te gaan eten en te sporten. Ik begon maandag 12 september 2016 met gezond eten en dat lukte eigenlijk wel. Ik had in mijn hoofd ook een planning gemaakt wanneer ik ging sporten, ik moest van mezelf dan 3 dagen in de week sporten en dan het liefst op de dagen wanneer ik niet moest oppassen. Voor deze week gelde dat dus voor maandag, donderdag en zondag, maar van het sporten is er dus nooit van gekomen in die week. Maar het is eigenlijk wel goed gekomen met het gezond eten tot donderdag...., toen begon ik weer allemaal ongezonde tussendoortjes te eten. Ik dacht echt bij mezelf neee waarom doe ik dit, want ik was al best goed bezig vond ik van mezelf. 

Ik was dus ineens weer heel slecht bezig tot Maandag 19 september 2016 ik begon weer met het proberen van gezond eten met de tussendoortjes daar gaat het voornamelijk dan om. En het is tot nu toe goed gelukt!! Ik ben nu al best wel trots op mezelf dat ik het een week heb volgehouden. Het was aan de ene kant best moeilijk, want ik moest 2x in de week oppassen en dit keer moest ik alleen, omdat Lotte ziek was. Als ik de kinderen dan iets lekkers aan ging bieden wou ik zelf ook wat, want ja andere mensen hebben natuurlijk allemaal lekkere dingen in huis dan dat je zelf thuis hebt, maar ik ben er van af gebleven van al die ongezonde snacks. Ik keek bij hun in de koelkast of ze nog lekker fruit hadden en dat hadden ze gelukkig, dus ik pakte een lekker stukje fruit en dat voelde best wel goed. 

Maandag, dinsdag, donderdag & vrijdag heb ik stage, maar woensdag moet ik naar school toe. Een aantal vriendinnen van mij gingen zakken met pepernoten halen en ze vroegen dus of ik ook wat wou, ik heb gelukkig kunnen zeggen dat ik het niet hoefde en daar was ik trots op! Ik was trots op mezelf dat ik dingen kon afwijzen. Ook was ik die middag eerder vrij dan mijn zusje en toen kwam mijn zusje thuis en ze pakte meteen een ijsje. Ik had eigenlijk ook best wel zin in een ijsje, maar ik heb die niet genomen, ik dacht ik pak lekker een kiwi, dus ging ik die lekker opeten. Een half uur later nadat ze haar ijsje op had, pakte ze een aantal snoepjes en ik zag dat, want ze was in dezelfde ruimte als ik, maar alsnog had ik geen snoepje gepakt hoeveel zin ik er ook in had ik zei tegen mezelf, Anouk je bent al zo goed bezig, laat het niet weer gebeuren net zoals vorige week. 

Voor de rest van de week is het dus goed gegaan tot aan gisteren, ik had tegen mezelf gezegd: 'Anouk je gaat elke dag van de week gezond doen, en 1 dag in het weekend mag je bijvoorbeeld iets extra's' dus iets lekkers ongezond. Aan de ene kant vond ik het wel lekker, maar aan de ander kant dacht ik dit mag echt maar 1x in het weekend, want anders lukt dat gezond eten ook niet meer. 

Het is nu zondag, morgen ben ik dus precies een week gezond aan het eten met tussendoortjes. Ik wil niet afvallen, maar mijn doel is gewoon om gezond te eten, want anders kan ik later misschien wel een heel dik persoon worden als ik zo door bleef gaan met hoe ik at. Ik wil over een aantal weken, als ik het nog volhoud ook dan sporten erbij toevoegen, maar nu niet meteen, want dan hou ik het gezond eten niet vol en ik wil het juist wel proberen vol te houden. Ook met dat 1x in het weekend snacken wil ik er later van af halen, maar voor nu mag het nog even, want het is moeilijk om gelijk te stoppen met alle lekkere dingen die ik at.

Ik weet niet precies waarom ik hier de laatste tijd mee bezig ben, ik denk gewoon dat al die zoetigheid me teveel is geweest en dat ik dus in mijn hoofd had van Anouk dit kan zo nu niet meer langer ga toch eens gezond doen. Dus ik heb dit dus nu dan ook maar echt uitgevoerd en het is tot nu toe best goed gelukt. Ook al ben ik nog maar een week bezig, ik vind het knap van mezelf ze zeggen toch altijd een goed begin is het halve werk? Daarom vind ik het knap van mezelf.

Als ik het gezonde eten bij tussendoortjes volhoud zou ik hier graag eens in de zoveel tijd wat over willen schrijven, want misschien kan ik hier andere mensen ook wel mee inspireren. Wie weet spoor ik jou nu ook wel aan om lekker gezond te gaan eten, want gezond eten is ook lekker :)

Ik ga jullie heel erg bedanken voor het lezen van dit artikel en ik hoop dat jullie dit leuk vinden om te lezen, want dan ga ik als ik het volhoud eens in de zoveel weken vertellen hoe die week is gegaan, laat het me maar weten in de comments of jullie dat willen? Dan wil ik jullie voor nu nog een heel fijn weekend wensen!

Liefs Anouk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten