18 september 2016

Catrice HD liquid camouflage foundation

De nieuwe producten van Catrice liggen sinds een paar weken nu in de winkels en ik wordt altijd ontzettend nieuwsgierig naar deze producten. Het liefst smijt ik alles in mijn mandje en probeer ik het gelijk uit zodra ik thuis kom, maar aangezien mijn bankrekening daar niet heel blij van wordt, koop ik eerst de producten waar ik veel goeds over gehoord heb of waarvan ik echt denk dat het iets voor mij is. Laatst zag ik in de schappen deze Catrice HD liquid camouflage foundation (de foundationvorm van mijn geliefde Catrice liquid camouflage concealer en Catrice camouflage cream!) liggen en moest en zal hem proberen. Vandaag mijn review.

De verpakking van de foundation vind ik er ontzettend mooi uitzien voor de prijs en ik vind het ontzettend handig dat je door middel van een pipet je foundation op je hand/gezicht kunt aanbrengen. Zo kun je gemakkelijk de hoeveelheid bepalen en het is ook erg hygiƫnisch. Het matte glas maakt het erg chique en ik vind ook het formaat handig om mee te nemen. Verder bevat het product 30 ml foundation, wat een standaard hoeveelheid is voor foundations.

De Catrice liquid camouflage foundation is een hele vloeibare foundation die een beetje te vergelijken is met de Maybelline dream wonder nude foundation, die ik erg fijn vind. Ik werd daarom ook gelijk enthousiast toen ik zag dat deze foundation in een vrij lichte kleur kwam (wat bij die van maybelline namelijk niet het geval is). Catrice belooft dat deze foundation een sterke dekking geeft zonder een masker gevoel te hebben en er cakey uit te zien. Ook zou hij 24 uur moeten blijven zitten (wie draagt er nou voor 24 uur make-up?!) en een matte finish hebben. 
Ik heb de kleur 010 gekocht en dat is de lichtste kleur. Ik moet zeggen dat de kleur niet extreem licht is en niet geschikt is voor meiden of jongens met een bijna witte huid. Heb je een huiskleur die overeenkomt met die van mij, dan zal deze kleur bij jouw huid goed aansluiten. Zoals ik al zij is de foundation erg vloeibaar, maar dekt sterk. Let’s try.

Links zie je mij zonder make-up. Ik heb hier alleen mijn huidverzorgingsproducten op en verder geen primer, omdat ik wou zien hoe deze foundation door de dag heen bleef zitten. Mijn huid is op het moment wat onrustig, wat waarschijnlijk komt door drukte en stress en ik heb dan ook veel onzuiverheden en puistjes. 

In het midden zie je mij met een laagje van de Catrice HD liquid camouflage foundation. Zoals je ziet dekt de foundation ontzettend goed en ik was dan ook erg positief verrast toen ik het resultaat zag. Niet alles is bedekt, maar voor een foundation die er zo natuurlijk uit blijft zien en zo goedkoop is, vind ik dit een heel mooi resultaat. Ik heb de foundation trouwens aangebracht met een Real Techniques Miracle Complexion sponge, zoals ik dat met al mijn foundation doe. 

Om te kijken of deze foundation op te bouwen was, heb ik op sommige plekken waar ik meer dekking nodig had, nog een laagje van de foundation aangebracht. De foundation is goed op te bouwen, maar aan het einde van de dag merkte ik wel dat op de plekken waar ik nog een laagje had aangebracht, de foundation iets donkerder begon uit te slaan en dus zal ik het niet aanraden om meerdere laagjes aan te brengen.

Het resultaat van deze foundation vind ik heel mooi, maar wel als je maar een laagje aanbrengt. De kleur is voor mij precies goed en hij blijft goed zitten gedurende de dag. Wel merkte ik dat de finish niet echt mat was en ik aan het eind van de dag al snel begon te glimmen. De foundation voelt heel licht aan en ziet er natuurlijk uit op de huid. Ik ben fan!

De Catrice HD liquid camouflage foundation is te verkrijgen bij de kruidvat voor €6,99, wat ik helemaal niet duur vind voor zo'n goede foundation. Ik gebruik hem nu een tijdje en ben er erg tevreden over. Hebben jullie deze foundation of andere nieuwe producten al geprobeerd?

Xx Lotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten