9 oktober 2016

Recept: mini pizza

Hee allemaal,
Ik heb dit bericht echt al ongeveer 1 jaar in onze concepten staan, dat komt, omdat ik dit nooit meer heb gemaakt. Maar vandaag laat ik jullie eindelijk dan zien hoe ik mini pizza's maak met pitabroodjes voor 3 personen als je het voor meer personen wil maken kun je het recept gewoon verdubbelen, en voor minder personen kun je het halveren.

Wat heb je nodig:
1 pak pitabroodjes (8/10 pitabroodjes)
2/3 blikjes tomatenpuree
1/2 uien
2/3 paprika's (maakt niet uit welke kleur)
2 pakken spekjes (aan 1 pakje zitten er meestal 2 bakjes aan,  je hebt dus 4 bakjes nodig)
Kaas (je kunt zelf bepalen hoeveel je erop wilt doen)
Klein beetje boter

Was je handen en maak als eerste het pak met pitabroodjes open en snijd de pitabroodjes doormidden met een broodmes. Als je alle 10 pitabroodjes doormidden hebt gesneden heb je 20 pitabroodjes(als er 8 in het pak zitten heb je als je ze doormidden snijd 16 pitabroodjes).
 Pak een pan en doe daar een beetje boter in en zet het vuur aan. Als de boter verhit is doe dan de  spekjes in de pan. Zet het vuur op een midden hoog vuur.
 Tussendoor snipper je de uitjes.
en snijd de paprika's in kleine blokjes. 
Roer af en toe de spekjes om. Als de spekjes mooi goudbruin zijn doe je de blokjes uien en paprika's bij in de pan met spekjes, Zet het vuur op de laagste stand. 
Ondertussen pak je de blikjes tomatenpuree en maak je ze open met een blikopener. Dan bestrijk je de tomatenpuree over de 20 (16) pitabroodjes. Roer af en toe de spekjes met de blokjes uien en paprika's om. 
Dan pak je de kaas en rasp je de kaas, je kan zelf bepalen hoeveel je lekker vindt. En als je al geraspte kaas in een zakje hebt is het nog makkelijker dan hoef je de kaas niet meer te raspen. 
Als de blokjes uien en de paprika's een mooie glans hebben zet je het vuur uit en pak je de pan en zet die op een onderzetter. Daarna verwarm je de over voor op 200°. Dan pak je een lepel en verdeel je het mengsel van spekjes, uien en paprika's over de 20 (16) pitabroodjes met tomatensaus. 
Als je alles hebt verdeeld over de 20 (16) pitabroodjes strooi je de kaas over de 20 (16) pitabroodjes. Als de oven voor is verwarmd doe je een aantal pitabroodjes op een bakplaat met bakpapier. Dan doe je de bakplaat met pitabroodjes in de oven en dan laat je ze voor 7 minuten in de oven zodat de pitabroodjes knapperig worden en de kaas smelt. Ondertussen kun je de keuken opruimen en de spullen die je niet meer nodig hebt in de afwasmachine doen en als je dat niet hebt kun je de spullen afwassen en afdrogen.
Als de pitabroodjes er 7 minuten in hebben gezeten haal je de bakplaat eruit en zet die op onderzetters. Dan haal je de pitabroodjes van de bakplaat af en leg je  ze op een bord. Eventueel kun je nu nog wat kaas op de pitabroodjes doen maar dat hoeft niet. En zo zijn je mini pizza's klaar. Na de eerste lading mini pizza's kun je zo de 2e lading mini pizza's erin doen. 
Eet smakelijk!! 

Pas wel op met het snijden van de groenten en de pitabroodjes, het vuur en de oven als je dit niet durft laat het dan aan iemand anders over die het wel kan en durft, want veiligheid is het belangrijkste!!

Thuis halveer ik dit recept meestal en neem ik het voor 1 persoon. Als ik vroeg uit was van school een jaar geleden en alle benodigdheden lagen thuis dan maakte ik het, want ik vindt het echt super lekker, nu maak ik het haast nooit meer, omdat ik er haast geen tijd meer voor heb om het te maken en heel vaak liggen de benodigdheden niet meer in huis.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben gehad en als je het namaakt vinden wij het heel leuk om te zien en kun je een foto naar onze twitter sturen, maar je kunt natuurlijk ook een foto sturen naar onze mail: myhappybeauty@hotmail.com
Als jullie nog meer van dit soorten recepten willen laat dan een berichtje achter in de comments.

Ik wens jullie verder nog een heel fijn weekend!
x Anouk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten