21 augustus 2016

The Three Things Tag

Het is alweer een tijd geleden dat ik een tag heb gedaan en ik had er vandaag erg zin in om deze tag te gaan doen. De tag is eigenlijk heel simpel en je moet bij elke vraag eigenlijk 3 dingen opsommen. Ik heb deze tag overgenomen van Vera, maar veel bloggers hebben deze tag al gemaakt. Let's go!


Drie dingen in mijn tas
- Mijn portemonnee. Ik heb een paar maanden terug een eigen portemonneetje gemaakt uit een oud spijkerjasje die even groot is als een bankpasje. Door deze kleine maat kunnen al mijn pasjes, mijn huissleutel en eventueel wat geld en precies in en neemt het niet te veel ruimte in beslag, want ik heb een vrij kleine tas.
- Mijn telefoon. Tja, wie heeft er geen telefoon tegenwoordig... Ik neem mijn telefoon overal mee naar toe en als ik een tas bij me heb, zit hij er dus altijd standaard in.
- Mijn mini agenda (+pen). Ik ben een planner en houd ervan om to-do lijstjes te maken. Mijn mini agenda is niets bijzonders, maar ik vind het handig om al mijn afspraken die niet met school te maken hebben, hier in te zetten en mijn agenda heeft ook veel ruimte voor notities en dat kan ik dan weer gebruiken voor to-do lijstjes of dingen die ik even moet opschrijven.


Drie dingen op mijn bureau
- Make-up. Ik heb niet echt een bureau, maar een make-uptafel die je eventueel als bureau kunt gebruiken (wat ik eigenlijk nooit doe). Vandaar dat er dus altijd make-up ligt. Ik zorg er wel altijd voor dat alles is opgeruimd, maar mijn laatjes, waar de make-up in zit, zitten op het blad van mijn bureau en dus technisch gezien staat mijn make-up op mijn bureau, haha.
- Pennen, potloden, mankeerstiften enz. Zoals ik hierboven al aangaf ben ik een planner en houd ik van structuur. Ik zorg er dus altijd voor dat ik een pen, potlood en mankeerstift in de buurt heb.
- Mijn agenda/to-do list. Ga ik weer... ik ben een planner. Ik kan gewoon niet zonder mijn planning in de buurt. Zo weet ik precies wat er moet gebeuren en wanneer ik het af moet hebben. Ik weet op deze manier gewoon zeker dat ik af krijg wat ik af wil krijgen. 

Drie favoriete meubelen bij mij thuis
- Mijn bed. Ik woon nog thuis, dus echt eigen meubelen heb ik niet, maar ik houd van mijn bed. Soms kan ik er echt de hele dag in liggen en dan blogs lezen, YouTube kijken of een boek lezen. Mijn bed is voor mij gewoon een plaats waar ik, naast slaap, even kan relaxen en waar ik dingen kan doen die ik leuk vind.
- Mijn make-up tafel. Elke dag als ik mijn make-up tafel zie, wordt ik er altijd bij van. Ik houd van make-up en ik houd ervan om me op te maken. Vooral als ik weer naar school ga straks, dan is mijn make-up echt een routine die me wakker maakt en waar ik blij van wordt. Ook en grootste deel van mijn huidverzorging staat daar en dus zit ik er minimaal twee keer daags.
- Mijn bank, of eigenlijk de bank van mijn ouders. Wij hebben in de woonkamer een heerlijke hoekbank staan met grote kussens erin en vooral in de avonden spendeer ik hier vaak mijn tijd. De bank is lekker groot en ligt echt heerlijk. Daarnaast kun je natuurlijk ook tv kijken en ook al doe ik dat de laatste tijd steeds minder, het is tijdens de Olympische Spelen toch wel heel fijn om een lekkere bank te hebben als je zo lang voor de tv zit.

Drie favoriete fruitsoorten
- Aardbei. Misschien een beetje standaard, want veel mensen vinden het lekker, maar ik wordt er intens blij van als mijn moeder terug komt van de supermarkt met een bak aardbeien. Alleen zo jammer dat ze erg duur zijn en dat ze zo weer op zijn... Laatst kwam mijn broer terug van zijn werk, hij is kok, en had hij 3 grote bakken met aardbeien meegenomen! Ik was zo blij, haha.
- Mango. Tropisch fruit... ik houd ervan! En als ik dan moet kiezen, is mijn favoriet wel echt mango. Het is alleen jammer dat de mango's in Nederland vaak niet heel lekker zijn. De lekkerste mango's hebben ze toch echt wel in Spanje en Portugal (voor zover ik ze in het buitenlang heb gehad)
- Appel. Dit is een fruitsoort waar ik nooit genoeg van kan krijgen. Het is een beetje een standaard fruitsoort in Nederland, maar ik blijf het lekker vinden. Daarnaast kun je er natuurlijk ook heel veel mee maken: gebak (appeltaart of appelflappen), avondeten (jachtschotel), (fruit)salades enz. Ik houd ervan.

Drie blogs die ik dagelijks bezoek
- Veracamilla.nl Ik vind dat Vera hele goede reviews schrijft en veel vernieuwende content laat zien. De manier waarop zij schrijft spreekt me erg aan en omdat ik ook een lichte huid heb met veel roodheden, kan ik me vaak herkennen in de mening die zij heeft over de producten die zij test. Ook maakt Vera ontzettend mooie foto's waar ik veel van kan leren.
- Lottelovesbeauty.nl Naast dat Lotte mijn naamgenootje is, vind ik Lotte haar blog ontzettend goed. Ze speelt veel met make-up en ik haar persoonlijkheid spreekt me erg aan. Ook Lotte is ontzettend goed in fotograferen en heeft een lichte huid.
- Beautygloss.nl Sinds Mascha haar blog heeft veranderd, moet ik toegeven dat ik merkt aan mezelf dat ik er minder naar kijk, maar zodra de vakantie over is weet ik dat ik er weer vaker op zal gaan kijken. Dit komt omdat Mascha nu vrij korte artikelen maakt en dat straks natuurlijk makkelijk is, omdat ik minder tijd heb. Wel vind ik het jammer dat ze minder uitgebreide reviews maakt.

Drie liedjes die ik niet uit mijn hoofd krijg
- 'Ushuaia' van K3. I know... heel erg, maar gelukkig heb ik hiervoor een goede reden. Zoals jullie inmiddels waarschijnlijk wel weten, passen Anouk en ik veel op en toen Anouk vorige week op vakantie was, heb ik veel in mijn eentje opgepast bij één specifiek oppasadresje. Hier pas ik onder andere op een meisje van 3 die helemaal gek ik van K3 en dit liedje heel leuk vind. Ik ken het van voor naar achter en zelfs de danspasjes, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het nog best een leuk nummer vind, alleen blijft het wel constant in je hoofd zitten.
- 'Cold water' van Justin Bieber. Als je mij een aantal jaar geleden had vertelt dat ik fan zou zijn van Justin Bieber zijn nieuwe nummers, dan had ik je vierkant uitgelachen, want ik vond zijn liedjes altijd verschrikkelijk, maar op het moment brengt hij ontzettend goede liedjes uit. Ik heb nog steeds niet zoveel met Justin Bieber zelf, maar eerlijk is eerlijk, ik vind zijn liedjes écht leuk! Dit liedje is momenteel mijn favoriet.
- 'Treat you better' van Shawn Mendes. De enige persoon waar ik echt fan van ben, is Shawn Mendes. Nou zal ik nooit echt een 'fangirl' worden, maar ik vind oprecht al zijn liedjes leuk en als hij op tv is, dan zal ik zeker niet wegzappen (ja dat is voor mij het verste dat 'fan zijn' gaat, haha). Hij als persoon heeft gewoon veel humor en is optimistisch, maar zijn liedjes zijn, vind ik, echt geweldig. Zijn liedje 'Treat you better' is dan ook regelmatig te horen uit mijn mobiel.

Drie dingen waar ik op dit moment aan denk
- Mijn laptop. Ik heb voor mijn studie een laptop nodig die ik afgelopen week bestelde en deze komt dinsdag binnen! Ik heb een refurbished Macbook Air 13 gekocht en kan niet wachten tot deze binnen komt. Ik wil al heel lang een Macbook en zeker nadat mijn broer een half jaar geleden die van hem kocht, was ik om en moest ik hem ook hebben.
- Het kaften van mijn boeken. Ik heb er een ongelofelijke hekel aan, maar het moet gebeuren: boeken kaften. Nou zijn de boeken voor mijn studie natuurlijk van mijzelf, maar ik wil ze volgend jaar wel weer verkopen en natuurlijk in een zo goed mogelijke staat. Nu weet ik dat er rekbare kaften zijn en die heb ik ook nog van vorige schooljaren, maar ik heb gemerkt dat kaftpapier toch beter beschermd en ik vind het leuker staan dus ik ga het toch echt doen.
- De barbecue van vanmiddag. Ik heb vanmiddag een barbecue met mijn nichten en neven van mijn moeder haar kant om de verjaardag van mijn opa en oma samen te vieren. Nou vind ik dit normaal geen probleem, omdat ik veel omga met mijn 2 nichtjes, maar die zijn momenteel kamperen met vriendinnen. Nu heb ik een hele grote familie, maar om eerlijk te zijn heb ik verder niet zoveel met de rest van mijn familie. Ook mijn broer is niet aanwezig vanwege het feit dat hij moet werken en dus komt het erop neer dat ik er een beetje tegenop kijk. Het komt vast wel goed, daar niet van, maar toch...

Drie bloggers met een leuke persoonlijkheid
- Lottelovesbeauty.nl Zoals ik hierboven al genoemde, spreekt de persoonlijkheid van Lotte mij erg aan en ik denk dat dit vooral komt doordat ik mij erg in Lotte herken. Ze houdt van beauty, heeft de Pabo gedaan en daarnaast vind ik het gewoon heel mooi hoe zij zo nuchter blijft en ook haar slechte dagen en slechte kantenlaat zien.
- Livelifegorgeous.nl Willemijn en Martine. Ik kan er soms helemaal dubbel om liggen. Ze zijn soms gewoon lekker klunzig en vooral ook erg nuchter en dat maakt dat je gewoon van hen gaat houden. Ze doen wat ze leuk vinden en delen dat met mensen die dezelfde passie delen en daar ben ik er zeker een van!
- YouTube.com/Rachhloves Dit is officieel geen blogger, maar ze moest er gewoon tussen: Rachel. Ik vind haar echt geweldig en als er een video van haar in mijn abonnementenlijst staat, dan wordt ik daar gelijk vrolijk van, omdat ik weet dat ik de video leuk ga vinden. Ze is erg vrolijk en optimistisch en het werkt heel aanstekelijk. Ik vind haar echt geweldig.

Drie favoriete sporten
- Acrobatiek. Dit is een sport waar ik zelf een tijd op heb gezeten en ik vond het echt geweldig, zowel om te kijken als om zelf te beoefenen. Het is een mix van turnen, ritmisch gymnastiek en dans en dat was destijds alles wat ik leuk vond. Ik kan er nog steeds van genieten om hiervan filmpjes te kijken op YouTube of om dit op de Olympische Spelen te zien.
- Volleybal. Dit is een sport die ik zelf nooit gespeeld heb, maar die ik ontzettend leuk vind om te bekijken. Ik heb dan tijdens de Olympische Spelen ook alle wedstrijden gezien van de Nederlandse dames en vond het heel spannend. Zelf ben ik niet zo goed in volleybal, maar op vakantie doen wij het altijd en dan vind ik het wel leuk om te doen.
- Turnen/gymnastiek. Deze sport heb ik vanaf mijn 2e tot mijn 15e beoefend en vind ik erg leuk. Ik ben er uiteindelijk af gegaan, omdat ik zwakke enkels, knieën en polsen heb waardoor ik me vaak moest inhouden en ik me moeizaam tot niet kon verder ontwikkelen. Ook dit is een sport waarvan ik op de Olympische Spelen erg van genieten.
 
Drie dingen waar ik gelukkig van word
- Fotografie. Ik houd van foto's maken en dat weten jullie inmiddels wel. Ik ben lang niet een goede fotografe, maar ik heb er wel veel plezier in. Ik word er blij van en vooral in combinatie met reizen wordt ik er intens gelukkig van.
- Oppassen. Inmiddels ontzettend vaak voorbij gekomen op onze blog: oppassen. Ik houd van kinderen en met onze 7 oppasadresjes kan ik daar ontzettend vaak van genieten. Elke keer als ik de kinderen zie, brengt dat een glimlach op mijn gezicht. De afgelopen weken was het wel heel veel (ik heb een week in de vakantie gehad waarin ik 71,5 uur heb gewerkt), maar het was ontzettend leuk en op van die dagen kun je zo veel meer doen met de kinderen. Daar wordt ik echt gelukkig van.
- Reizen. Een dure hobby, maar gelukkig houden mijn ouders er ook van. Dit jaar ben ik tot nu toe 3 keer op vakantie geweest: Madeira, Spanje en Kroatië & Slovenië (ik heb hiervan ook allemaal artikelen gemaakt, mocht je die willen lezen) en daar heb ik heel veel geluk mee. Ik hoop dat er nog veel mooie reizen volgen.

Drie favoriete quotes (op dit moment)
- Do what you love and love what you do.
- Never give up.
- Enjoy the little things

Drie vakantiebestemmingen
- Londen. Ik houd echt van Londen. Ik ben er nog maar een keer geweest, maar die paar dagen waren genoeg om echt verliefd te worden op deze stad. De cultuur, gebouwen, mensen en winkels... alles is geweldig. I love London!
- Tenerife. Voor dit eiland geld hetzelfde. Het is iets heel anders dan Londen, maar het heeft me echt betoverd. Het is zo ontzettend mooi en ik hoop dat we ooit terug gaan en dat ik daar dan foto's kan maken, want wauww... wat is het daar prachtig.
- Kroatië. Ik ben er nu twee keer geweest en het blijft mooi. Het is een vrij goedkoop land, wat handig is voor shoppen, maar daarnaast is het zo ontzettend mooi: de stranden, natuur, mensen, cultuur... love it!

Drie dingen die ik dit jaar wil doen
- Terug naar Londen. Zoals je hierboven al kon lezen ben ik echt gek op Londen, haha. Ik zou in juni terug gaan, maar dat ging uiteindelijk niet door, omdat ik ziek was en daar baalde ik zo ontzettend erg van. Ik moet en zal dit jaar terug en waarschijnlijk zal dat aankomende herfstvakantie worden samen met Anouk. Ik hoop echt dat het door kan gaan en dat ik dit keer met mijn camera prachtige foto's van mijn favoriete plek op aarde kan maken en Anouk deze prachtige plek kan laten zien.
- Meer met vriendinnen afspreken. Ik merk dat ik erg druk ben en veel dingen wil doen en daardoor komt het mij veel te vaak voor dat ik niet met vriendinnen kan afspreken. Natuurlijk komt dit ook doordat ik niet uitga en ik in de weekenden veel oppas en daarnaast wonen mijn vriendinnen (behalve Anouk) minimaal 20 minuten bij mij vandaan, maar ik wil dit jaar echt vaker afspreken en leuke dingen doen met vriendinnen.
- Goed met mijn opleiding beginnen. Zoals de meesten van jullie weten, begin ik over iets meer dan een week met mijn opleiding tot basisschooljuf. Ik heb er ontzettend veel zin in en hoop dat het een beetje gaat zoals ik verwacht. Een goed begin is het halve werk, zo luid het spreekwoord, en dat is voor mij ook absoluut een doel dit jaar: gefocust, gemotiveerd en gestructureerd mijn studie beginnen.


Dan was dit The Three Things Tag. Ik vond hem erg leuk en soms ook best lastig om in te vullen. Het is een best persoonlijke, maar niet te diepgaande tag die iedereen eigenlijk wel kan invullen. Daarom tag ik iedereen die de tag wil overnemen, of dit nu voor jezelf is, voor in de comments of voor op je eigen blog. Als je jouw versie wilt delen, laat het ons dan zeker weten, want wij zijn erg benieuwd naar jullie antwoorden. Have a nice Sunday!


Xx Lotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten