28 augustus 2016

DIY: Make-up schaaltje pimpen!

Ik heb op mijn kast twee glazen schaaltjes staan en daar zitten altijd wattenschijfjes en wattenstaafjes in, dus dan is het een beetje saai dat die schaaltjes er normaal uitzien. Daarom heb ik een half jaar geleden één van die glazen schaaltjes gepimpt met nagellak en een dotting tool en daar kreeg ik erg leuke complimentjes over. Vandaag werd het echt tijd om dat andere saaie glazen schaaltje ook te pimpen met nagellak en dat laat ik jullie zien hoe ik dat heb gedaan, ben je benieuwd lees dan gerust verder :)

Wat heb je nou precies nodig?
- één of meerdere glazen schaaltjes.
- 3 verschillende kleuren nagellak.
- nail art striper.

Nou laten we snel beginnen... :)

Van te voren pak je 3 verschillende kleuren nagellak. Ik heb gekozen voor 3 pastelkleuren, maar jij kunt natuurlijk kiezen voor 3 andere kleuren die jij thuis hebt staan. Dan pak je je schaaltje en een nail art striper erbij en kies je met welke kleur nagellak je gaat beginnen. Ik begin met een groen pastelkleurtje en daarmee maak ik met een nail art striper kleine streepjes tot het midden van de onderkant van het schaaltje en dan zo het schaaltje rond. Ik heb geprobeerd tussen elke streepjes evenveel ruimte te laten, ongeveer 1 a 1,5 cm. 

Ook heb ik geprobeerd om een soort effect te creëren, dat effect is dat je kleine streepjes maakt en als je begint met streepjes maken dat het op het begin dikker is en bij het einde dunner wordt. Na een tijdje keek ik erna en vond ik het wel een mooi effect dus ben ik zo door gegaan. Toen ik alle streepjes had gemaakt met mijn 1e pastelkleur liet ik het even opdrogen, want het is natuurlijk jammer dat je er straks weer op gaat met je vinger en dat het nog niet droog is. Ik heb het schaaltje op de kop gedaan en vast gehouden met mijn 4 vingers in het schaaltje en de duim aan de buitenkant van het schaaltje, maar natuurlijk moet je het schaaltje zelf zo vast houden hoe jij het fijn vind.

Het droogte gelukkig heel snel dus ben ik precies zo hetzelfde verder gegaan met mijn 2e pastelkleur en dat was een roze kleur. Ik heb tussen alle groene streepjes roze streepjes gezet totdat ik aan het midden van de onderkant was en zo het schaaltje weer rond was. Ik heb met de roze pastelkleur ook weer geprobeerd het zelfde effect te creëren. Toen ik ook alle pastel roze streepjes erop had staan liet ik het even weer drogen.

Als laatste pakte ik mijn 3e pastelkleur erbij en dat was een blauwe kleur. Hiermee heb ik streepjes gezet tussen de roze en groene pastelkleurige streepjes. Ik heb niet aan allebei de kanten groene en roze streepjes blauwe streepjes gezet, maar wanneer er een groen streepje weer begon heb ik een blauwe streepje gezet en daaronder zat weer een roze streepje, dan had je ook ruimte tussen roze en groene streepjes maar daar heb ik geen blauwe streepjes tussen gezet, omdat ik het ook wel mooi vind om er een beetje doorheen te kijken hoop dat jullie me snappen en anders zie je het wel op de foto.

Toen was het eigenlijk alweer klaar en heb ik het op laten drogen. Als laatste deed ik er wattenschijfjes in en klaar was het schaaltje.

Ik heb geen foto's gemaakt van mijn eerste schaaltje hoe ik die heb gepimpt, maar ik heb wel een foto gemaakt van het eindresultaat en ik kan jullie ook vertellen wat ik daarmee heb gedaan. Ik heb bij het eerste schaaltje 2 pastelkleuren gebruikt (ja alweer pastelkleuren... ik hou gewoon van pastelkleuren), een roze en een blauwe. Ik begon op de onderkant met heel veel stippen te zetten met een dotting tool en hoe verder ik naar boven ging met stippen zetten hoe minder het er werden, en dat vond ik wel een mooi effect hebben. Als eerst begon ik met de blauwe kleur en later heb ik er roze stippen tussen gezet. Ik ben echt heel blij met dat eindresultaat, en daar kreeg ik dus leuke complimenten over :)

Welke nagellak heb ik precies gebruikt?
- Solo kleur 01.
- Fogan cosmetics kleur 11.
- Essie kleur 364.
(Ik weet niet meer welke nagellak kleuren ik heb gebruikt voor het eerste schaaltje).

Natuurlijk mag jij de schaaltjes zo pimpen naar je eigen ideeën en natuurlijk kun je ook andere dingen pimpen met nagellak. Ik hoop natuurlijk dat jullie het leuk vonden, en bedank ik jullie zoals normaal weer voor het lezen van dit artikel! Heb jij nog leuke ideeën die jullie een keer op onze blog wil zien staan, laat het ons dan weten. Jullie kunnen ons een mailtje sturen naar onze mail, maar natuurlijk mag je ook een comment achter laten in een van de artikelen. Ik wens jullie nog een fijne zondag en heel veel succes weer op school, maak er een mooi jaar van!

Liefs Anouk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten