4 september 2016

My week #1 - Eerste schooldag en slecht nieuws

Mijn vakantie is ten einde en begin deze week vertrok ik weer richting de schoolbanken. Alleen was het deze week iets anders dan normaal, want ik studeer momenteel. Voor wie het nog niet wist, ik studeer momenteel aan de Pabo, opleiding tot leerkracht basisonderwijs en afgelopen week was mijn eerste schooldag. Dat en andere dingen over deze week die ik met jullie wil delen, kunnen jullie in dit artikel lezen.

Maandag begon het, mijn allereerste schooldag op het HBO. Ik verwachtte erg zenuwachtig te zijn, maar als ik nu terug kijk, dan is dat helemaal niet het geval geweest. Ik was redelijk relaxed en dat was waarschijnlijk ook omdat ik samen kon reizen met vriendinnen die ook naar de Pabo gaan (jammer genoeg niet in dezelfde klas). We hadden de eerste les, een soort van introductie over wat we dit jaar gaan doen, samen, maar na deze les ging ik naar mijn eerste les met mijn nieuwe klas. Ik kende een meisje uit mijn klas, maar wist dat ik niet veel met haar gemeen had. Ik kende de rest van mijn klas niet en als ik eerlijk ben, was dat op sommige momenten best akward, omdat velen elkaar wel kenden. In de pauze ging ik met een groepje meiden mee en het klikte gelijk, wat erg fijn was. De rest van de dag heb ik naast hen in de klas gezeten en was het erg gezellig. De lessen waren ontzettend interessant en eindelijk snapte ik wat mensen bedoelde met ‘school kan echt leuk zijn’. 

De dag die volgde ging ik ook met dezelfde meiden om, maar merkte wel aan mezelf dat ik mijn vrienden en vriendinnen mistte bij wie ik de afgelopen jaren in de klas zat. Gelukkig zag ik twee van hen af en toe in de pauzes. De overplaatsing die ik een weet ervoor had aangevraagd, bleek niet te zijn aangekomen en diende ik opnieuw in, want hoe leuk ik de meiden uit mijn klas dan ook vond, met de rest van de klas had ik helemaal niets en ik zou het veel leuker vinden om bij die twee vriendinnen in de klas te zitten. Aan het einde van de tweede dag kreeg ik een mail dat de overplaatsing werd verwerkt, maar dat de kans op slagen klein was. Ik probeerde er niet te veel op te hopen, maar ik wist best dat ik erg teleurgesteld zou zijn als het niet zou lukken.

Ook het reizen was nog niet echt een succes. Ik moet 20 minuten fietsen naar het station om vervolgens 45 minuten in de trein te zitten en vaak nog een half uur wachten voor de les begint. Nou doe ik dit liever dan 45 minuten fietsen, zoals ik de afgelopen jaren heb moeten doen, maar het feit dat ik vaak niet met vriendinnen kon samen reizen, maakte dat de reis erg lang duurde. Het meisje uit mijn klas die ik al kende, komt uit hetzelfde dorp als ik en ik reis dus altijd met haar (tenzij mijn vriendinnen toevallig dezelfde reistijden hebben). Zoals ik al eerder vertelde, heb ik niet zoveel gemeen met haar en zeggen we vrijwel niets tegen elkaar. Dus ik heb deze week maar gewoon mijn laptop mee te nemen om bijvoorbeeld stukjes van dit artikel te tikken (zoals nu, haha). Vooral vandaag, omdat mijn vriendinnen allebei vrij zijn en ik naar school moet… Nog zoiets waardoor ik graag overgeplaatst wil worden.

De rest van de week begon mijn klas steeds leuker te worden en dat vond ik best lastig, omdat ik dus niet wist of ik wel of niet in deze klas zou blijven. Ik werd al snel vriendinnen met twee meiden uit mijn klas en ook al kende ik ze toen nog maar 4 dagen, het voelde alsof ik ze al jaren kende. Aan het einde van donderdag kreeg ik te horen dat er een mogelijkheid was om overgeplaatst te worden. Ik was blij dat ik nu bij vriendinnen in de klas kwam en dat ik samen met hen kon reizen, samenwerken en dat de kans groot was dat ik met een van hen op dezelfde stageplek kwam, maar toch vond ik het erg lastig om nu al afscheid te nemen van de klas waarin ik zat, want hoe het ook klinkt, ik was echt gehecht geraakt aan de mensen. Toch besloot ik de overplaatsing door te laten gaan en dat betekent dat ik morgen in mijn nieuwe klas mag beginnen.

Op vrijdag was ik vrij, maar ik kreeg wel gelijk een verschrikkelijk bericht: mijn tante was overleden. Nu wil ik hier niet heel diep op ingaan, maar het kwam niet onverwacht. Toch kwam het wel even hard aan en ik moest het even verwerken. De rest van de dag heb ik lekker opgepast en dat was heel fijn. Kinderen maken me gewoon heel blij en die afleiding had ik wel even nodig. De rest van het weekend heb ik rustig aan gedaan en heb ik vooral huiswerk gedaan (kinderboeken lezen!), series/YouTube gekeken en koekjes gebakken. 

Dit was in het kort mijn week. Wat hebben jullie deze week gedaan en hoe is jullie eerste week op school/werk gegaan? Laat me even weten of jullie dit soort dingen leuk vinden om te lezen, want ik vind ze zelf wel leuk om zo af en toe te schrijven en dan vooral als er die week iets bijzonders of leuks gebeurt.


Xx Lotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten