22 mei 2016

Persoonlijke update #2: examenstress en vakanties

Ik zit momenteel in 5 havo en de examens nemen echt mijn hele sociale leven over, haha. Ik ben constant aan het leren en doe er alles aan om mijn examens zo goed mogelijk te maken. Daarnaast zijn er nog wat dingen die mij bezig houden zoals vakanties, vriendinnen en oppassen. Daarom dacht ik dat het een goed idee was om even een persoonlijke update te doen om te vertellen wat er momenteel zoal in mijn drukke leventje gebeurt.

Het eerste waar ik het in deze update even over wil hebben is iets waar ik het de laatste tijd al hier en daar wat over heb vertelt, namelijk mijn examens. Ik heb in totaal zeven toetsen, waarvan ik er inmiddels vijf heb gemaakt. Ik ben dus bijna klaar en morgen, maandag 23 mei, heb ik mijn laatste twee toetsen: kunst(geschiedenis) en wiskunde A. De examens zijn tot nu toe denk ik best goed gegaan en als ik mijn laatste toetsen morgen goed maak dan ben ik niet bang dat ik zak.

Voor de mensen die het willen weten: Ik zit dus nu in 5 havo en heb als vakkenpakket Cultuur & Maatschappij met daarin de examenvakken maatschappijwetenschappen, wiskunde A, beeldende kunst, Nederlands, Engels, Frans en geschiedenis. Op zich is dit niet een heel moeilijk vakkenpakket, ook al ligt dat er natuurlijk wel aan waar je persoonlijke kwaliteiten liggen. Mijn gemiddeldes voor de vakken liggen tussen de 6,3 en de 7,4 en ik moet dus echt wel lage cijfers halen wil ik zakken.

Ik ben persoonlijk dus niet heel bang voor de uitslag van mijn examens, maar het gevoel dat de examens 50% van je cijfer uitmaken, daar moet ik toch wel eventjes bij slikken en daar heb ik dan ook de meeste stress van. Het enige vak waarvan ik tot nu toe denk dat ik het minder heb gemaakt dan ik had verwacht is Frans, maar ik denk niet dat het een onvoldoende wordt. Daarnaast is Frans niet echt een belangrijk vak voor mij aangezien ik de opleiding tot juf ga doen.

Dat was dan al het gezeur over mijn stressvolle examens, maar daar houdt dit artikel nog niet op, want er gebeurt (gelukkig) nog wel wat meer dingen in mijn leven, haha. Ook al staat mijn sociale leven dus een beetje op een laag pitje, ik houd natuurlijk wel gewoon contact via whatsapp met vrienden en vriendinnen. Zoals ik al in mijn goals voor 2016 vertelde, ga ik met twee vriendinnen van mij op vakantie naar Spanje en dat gebeurt al over iets meer dan een week! Het is allemaal zo ontzettend snel gegaan en op 31 mei vliegen we al naar Spanje. We hebben er ontzettend naar uitgeleefd en kunnen niet wachten tot het zover is.

Naast die fantastische reis naar Spanje ga ik met mijn andere vriendinnengroep misschien ook nog een dagtrip naar Londen doen. Dit is nog niet zeker en ik probeer mezelf ook een beetje te bedwingen voor het geval het niet door zou gaan, maar mijn vriendinnengroep kennende wordt dit zo snel mogelijk geregeld, dus ook daar begin ik al heel veel zin in te krijgen.

Als laatste hetgene dat ervoor zorgt dat ik mij de afgelopen weken minder gestrest voelde: oppassen. We hebben het er op deze blog al vaker over gehad, maar Anouk en ik hebben samen een aantal oppasadresjes en daar zijn we ontzettend blij mee. In het begin heb ik telkens gezegd dat ik niet wist of ik tijdens mijn examenperiode tijd had om op te passen, maar uiteindelijk ben ik wel geweest en daar ben ik heel blij om. Als ik dan die kinderen blij zie zijn met dat je er bent en samen er een leuke dag/avond van maakt, dan denk ik even niet meer aan mijn examens en alle stress en dan maakt me dat zo bij. Ik houd van mijn oppaskindjes en ben blij dat ik dat de afgelopen weken wel heb kunnen oppassen.

Nou dat was dan mijn klaagmomentje en update van mijn leven, haha. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Als je ook examens/drukke weken hebt of hele leuke vooruitzichten zoals ik, laat het me dan weten in de comments of via social media, want dan kunnen we elkaar moed inspreken! Nog een hele fijne zondag en heel veel succes met jullie examens of andere toetsen.

Xx Lotte



Geen opmerkingen:

Een reactie posten