15 mei 2016

Marker nail art!


Een aantal weken geleden keek ik op Pinterest naar een leuke nail art, eerst kwam ik niet echt een leuke tegen, totdat ik een foto voorbij zag komen met een nail art met markeerstiften. Ik vond hem zo leuk dat ik dacht ik ga hier een keer een artikel over maken. 


Ik ben er nog nooit op gekomen om een nail art te gaan maken met markeerstiften, maar ik vond de foto op Pinterest zo leuk dat ik dacht dit ga ik ook eens proberen, want ja ik kan wel zeggen dit ga ik ook maken, maar Pinterest foto's zijn altijd zo mooi, dat je dat nooit echt precies na kan maken. Maar ik ben tot nu toe blij met het eindresultaat :)

Laten we weer beginnen met wat je nodig hebt, het is echt heel weinig, want je hebt alleen maar een witte nagellak nodig, een transparante lak en verschillende kleuren markeerstiften en dat is alles weer wat je nodig hebt. De markeerstiften die ik gebruik kun je kopen bij de Action voor nog niet eens een euro.

Als eerste kun je er voor kiezen om basecoat op je nagels te doen, maar dat doe ik denk ik nu al iets van een jaar niet meer, omdat ik eigenlijk geen verschil merk met wel of geen basecoat, daarom heb ik er voor gekozen om meteen witte nagellak op mijn nagels te lakken. Het ligt er aan welke witte nagellak je gebruikt, ik gebruik een witte nagellak van rimmel london van de 60 seconds super shine, nummer: 703 white hot love. Ik heb hiervan 2 laagjes opgedaan, want bij het 1e laagje dekte hij nog niet echt goed.

Als je de witte nagellak op hebt gedaan, laat je het even drogen en dan ga je naar de volgende stap. De volgende stap is de markeerstiften aanbrengen op je nagels. Je moet hierbij wel snel handelen, anders droogt de markeerstift snel op in je witte nagellak en krijg je niet meer het mooie effect als je de topcoat hebt aangebracht. Daarom laat ik jullie zo ook meteen het eindresultaat zien, omdat ik dus geen tijd er voor had om foto's te maken tussendoor. 

Ik gebruikte voor deze nail art de markeerstiften: roze, oranje, blauw en geel. Ik vind deze combinatie wel heel leuk bij elkaar, daarom heb ik voor deze kleuren gekozen, maar je kunt natuurlijk alle kleuren gebruiken die je leuk vindt. 

Als eerste zette ik streepjes op alle nagels met de roze markeerstift, daarna pakte ik snel de oranje markeerstift en zette ik daar ook streepjes mee op mijn nagels. Na de oranje pakte ik de blauwe markeerstift en maakte ik streepjes op mijn nagels, en als laatste gebruikte ik de gele markeerstift en zette streepjes op mijn nagels. 

Tip: zet eerst streepjes met de donkere kleuren, en doe de lichtere kleuren daarna, als je eerst met de lichte kleuren begint dan zie je die niet meer terug op het einde.

Toen ik alle streepjes had gezet met de markeerstiften pakte ik snel de topcoat erbij, ik gebruik niet echt een topcoat, maar een transparante lak ook van rimmel 60 seconds super shine, nummer: 740 clear. Dit deed ik over mijn nagels en toen ontstond er een soort van mooi veeg effect, en het is de bedoeling dat je dat krijgt. 
(sorry op de foto kun je het niet echt goed zien, alle foto's die ik had gemaakt vond ik minder, maar ik heb het beste er van gemaakt)

Ik vind het een super leuke nail art geworden, natuurlijk is de nail art niet precies dat plaatje van pinterest, maar ik ben wel tevreden over het eindresultaat. Als je geen markeerstiften hebt thuis, dan kun je het natuurlijk ook gewoon met je eigen nagellak doen (denk ik), maar dan zou ik wel kiezen voor lichte kleuren, en ik denk dat dat je dit dan ook lichtjes moet aanbrengen en snel moet handelen.

Dit was alweer het artikel voor vandaag, ik hoop dat jullie het leuk vonden. Als jullie deze nail art na gaan maken, zet dan een foto op twitter en link ons er dan in, als je geen twitter hebt kun je natuurlijk ook ons een mailtje sturen.

Bedankt voor het lezen en een fijn pinkster weekend!

x Anouk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten