9 januari 2016

De blogger dilemma tag


Het is alweer een tijd geleden dat we samen een tag hebben gedaan, dus we gingen op zoek naar een leuke tag en kwamen uit bij de 'blogger dilemma tag'. Een tag over, zoals de titel al zegt, dilemma's die in de blogwereld echt verschrikkelijk zouden zijn. We vinden hem zelf heel leuk en hopen dat jullie ook een lach op jullie gezicht hebben tijdens het lezen.

Nooit meer tekst of nooit meer foto’s op je blog?
Lotte: Nooit meer foto's. Hoeveel ik ook van foto's houdt, je kunt dingen beter uitleggen door het op te schrijven dan door foto's online te gooien. En bloggen gaat om artikelen schrijven en ik vind een blog geen blog zonder tekst.
Anouk: Ik zou ook kiezen voor nooit meer foto's. Want als je een alleen een foto op je blog hebt zonder tekst erbij dan kun je er ook niet bij zetten wat je bijvoorbeeld van die lipstick vindt. Als je alleen tekst hebt dan kun je goed uitleggen wat je ervan vind. En alleen een foto op je blog neerzetten zonder tekst vind ik ook niet echt een blog. Dan noem ik het al snel alleen maar een foto.

 Altijd een huilbui als je je blog bezoekt of altijd 30 minuten moeten wachten op je blog?
Anouk: Ik zou dan echt meteen kiezen voor een huilbui, want ik vind het niet fijn om 30 minuten te wachten om een blog te kunnen bezoeken.
Lotte: Ik zou inderdaad ook gaan voor de huilbui, want als je in een artikel een link wilt delen of snel wat moet opzoeken, dan moet je 30 minuten wachten en dat werkt echt niet.

 Je blog bestaat voor een groot gedeelte uit advertenties of je kunt niet meer reageren op de reacties die je ontvangt.
Lotte: Advertenties, sowieso. Er is niets leuker dan reacties lezen vind ik, want dan merk je dat mensen het toch lezen. Lezers verdienen dan ook dat ze weten dat jij hun reactie leest en die advertenties, daar moet je dan maar even doorheen kijken.
Anouk: Ik kies hier ook voor advertenties. Bezoekers vinden het leuk als ze reageren op je blog dat ze een reactie terug krijgen.

 Geen social media of geen mailbox?
Anouk: Deze vind ik echt heel moeilijk... Maar ik denk dat ik er wel uit ben, ik zou gaan voor geen social media. Want iedereen kan je mailen.
Lotte: Ik zou gaan voor geen social media, omdat lezers je ook een bericht kunnen sturen via de mail, maar je ook bedrijven en andere privé zaken kunt bereiken via de mail. Op social media staat het dan gelijk voor iedereen openbaar of je moet met al die mensen vrienden zijn en via privéberichten contact hebben, maar dat is ook zo'n gedoe.

 Je foto’s zijn onwijs wazig of je hebt altijd witregels tussen de zinnen op je blog.
Lotte: Witregels. Foto's zijn toch wel heel belangrijk op een blog om goed te laten zien wat je bedoelt en waar je het over hebt en dat kan met wazige foto's zien. Hoe irritant witregels tussen elke zin ook zou zijn, je kunt het in ieder geval nog goed lezen en bij wazige foto's kun je het niet goed zien.
Anouk: Ik zou ook gaan voor witregels, want als je wazige foto's hebt dan kun je ook niet zien van 'hé dat lijkt me leuk dat wil ik gaan halen'. Dan moet je eerst helemaal naar de winkel toe gaan om het echt goed te gaan bekijken.

 Je artikel blijft maximaal 12 uur staan op je blog of je mag maar twee uur in de week bloggen.
Anouk: Twee uur in de week bloggen, want als je een blog hebt en je zet je artikels erop en die zijn maar 12 uur zichtbaar dan hebben de mensen pech die later kijken op je blog en dat is ook niet de bedoeling van een blog. Je moet de artikels altijd kunnen blijven lezen. En 2 uur in de week bloggen na ja dan moet dat maar.
Lotte: Op dit moment vind ik dat heel makkelijk: 2 uur in de week bloggen. Wij hebben een blog waarbij we maar 1 artikel per week plaatsen en we doen om de week een artikel. Dus elke persoon heeft dan 4 uur voor 1 artikel en dat is zat te doen.

 Je mag niks persoonlijks kwijt op je blog of je layout is heel simpel en wit.
Lotte: Ik ga voor een Layout die simpel en wit is. Je kunt je blog door middel van foto's in je artikelen mooi maken en dan is simpel wit helemaal niet lelijk. Mensen hebben niet zo veel aan een artikel waarin niets persoonlijks staat: geen meningen en persoonlijke ervaringen, maar alleen maar feiten. Dat zou ik zelf heel saai vinden om te lezen en je weet nog steeds niet wat iemand er nou van vindt.
Anouk: Bij deze ga ik ook voor een layout die heel simpel en wit is, omdat je mening en persoonlijke ervaringen wel belangrijk zijn op een blog. Bijvoorbeeld je bent op vakantie geweest en dan mag je dat niet delen, zo kunnen andere mensen ook niet weten of je op vakantie bent geweest. En net zoals wat Lotte zei: je kunt je blog ook oppimpen doormiddel van foto's.

 WordPress of Blogger houdt geen spam tegen of Bloglovin werkt niet.
We hebben geen Bloglovin, dus deze is niet bij ons van toepassing.

 Je artikelen moeten altijd rijmen of je hoort alleen maar negativiteit in je hoofd als je een artikel schrijft.
Lotte: Pfff... nou dan ga ik voor rijmen, want je kunt geen leuke, spontane artikelen schrijven als je alleen maar negativiteit in je hoofd hebt. Misschien vinden mensen het wel leuk om van die artikelen te lezen waarin alles rijmt, haha.
Anouk: Moeilijk, maar ik zou dan gaan voor rijmen. Als je alleen maar negativiteit in je hoofd hebt en je schrijft een artikel dan denk je misschien bij alles 'zou ik dit er wel in zetten?' en dan heb je uiteindelijk misschien maar een heel klein artikeltje omdat je overal heel erg negatief over dacht.

 Je moet reclame maken over je blog aan iedereen die je spreekt op een dag of je moet elke dag een shirt aan met: ‘bezoek mijn blog …(naam van je blog).
Anouk: Deze is echt heel erg moeilijk om te kiezen... maar ik ga dan toch voor reclame maken over je blog aan iedereen die je spreekt die dag. Want met een t- shirt lopen is wel een beetje te overdreven.
Lotte: Ik ben het met anouk eens, want als je het aan iedereen die je spreekt moet zeggen, kun je het ook nog een beetje netjes overbrengen als in 'hé, heb je mn artikel toevallig al gelezen. Kijk eens op MyHappyBeauty.'. En je hoeft het vrijwel alleen aan bekenden te zeggen, maar met zo'n t- shirt is het echt zo van 'nou jongens, kijk even op mijn blog, want ik heb lezers nodig.' en dat zou helemaal niets voor mij zijn.
 
Nou dit was dan de blogger dilemma tag. We vonden het bij sommige echt wel moeilijk om te kiezen, maar we zijn er toch wel uitgekomen. Gelukkig zal dit echt nooit voorkomen en staan we niet voor zo'n moeilijke beslissing. We hopen dat jullie het leuk vonden om het te lezen en wat zouden jullie kiezen als jullie voor deze moeilijke dilemma's zouden staan? Laat het achter in de comments of neem het over op je eigen blog!
 
xx Anouk & Lotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten