25 oktober 2015

Zelfgemaakte chocolade bonbons.

Hee allemaal, 
Lotte en ik houden heel erg veel van chocola (ik denk dat iedereen wel van chocola houd). We vinden het vooral leuk om zelf iets te maken met chocola. Een aantal jaar geleden hadden we een keer een recept gezien met chocola. Het was echt heel simpel, dus we probeerde het te maken en tot nu toe maken we het nog steeds, omdat we het zoo lekker vinden. Ik wil graag vandaag het recept met jullie delen, ik hoop dat jullie het leuk vinden en dat jullie dit ook een keer gaan maken.

Wat heb je nodig?
1 reep chocola (Naar keus, ik heb gekozen voor witte chocola).
6 biscuitjes.
Vormpjes.
Steelpan.
Water.
Gummy spatel.
Plastic zakjes.
Deegroller.
2 theelepeltjes.
Onderzetter.
Fornuis.
Bak.
Bordje.

Als eerste begin je natuurlijk met handen wassen. Na het handen wassen vul je een steelpan met warm water (half vol) en zet je de steelpan met water op het fornuis. Dan zet je het vuur aan op de laagste stand. Dan pak je er een bak bij die groter is dan de steelpan, en zet je die op de steelpan. Pak dan het chocola erbij en breek het in stukken, zodat de chocola sneller smelt.

 In tussen tijd als het chocola aan het smelten is kun je een aantal biscuitjes pakken, ik heb er ongeveer 6 gebruikt, en dan doe je die biscuitjes op elkaar in een aantal plastic zakjes, zodat het er niet uit kan. Dan pak je er een deegroller bij of iets anders en sla je voorzichtig op de biscuitjes, zodat ze kapot gaan. Je kunt zelf kiezen hoe groot je de biscuitstukjes wil hebben. 

Als je de biscuitjes klein hebt gemaakt, kijk je even bij de chocola of die al goed gesmolten is, als de chocola goed is gesmolten doe je de biscuitstukjes erdoorheen en roer je het door met de gummy spatel of een lepel. 

Wanneer de biscuitjes goed door de chocola is geroerd haal je het steelpan van het vuur af en zet je die op een onderzetter neer of op een handdoek. Pak dan 2 kleine theelepels erbij en de vormpjes. Als je grote vormpjes hebt gebruik dan eetlepels. Pak met de theelepels wat chocola uit de bak en doe dit dan in de vormpjes. Ik heb heel veel chocola naast de vorm gedaan, oepsss... Dat kun je zo weghalen met de lepeltjes. Als je alle vormpjes hebt gevuld met chocola dan stop je het ongeveer 1 uur in de diepvries. In de tijd dat je moet wachten kun je alle spullen gaan opruimen. (ik heb van 1 vormpje geen foto van gemaakt, het waren schelpjes).

Als het uur voorbij is haal je de vormpjes uit de diepvries en dan haal je de chocola uit de vormpjes en dan leg je die op een bordje neer. Nu heb je zelf super simpele chocolade bonbons gemaakt. 
Eet smakelijk!

Het is een beetje een kort artikel geworden, sorry daarvoor. Maar ik hoop toch dat jullie het leuk vonden en het ook gaan na maken. Als jullie het na gaan maken stuur ons dan foto's via twitter dat zouden we erg leuk vinden! Omdat dit artikel zo kort is komt er woensdag of donderdag een extra artikel online!

x Anouk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten