31 oktober 2015

ELF contourblush & bronzing powder

Een week geleden kreeg ik thuis een pakketje binnen van mijn bestelling van ELF (eyeslipsface.nl) waarin zowel van mij als van Anouk een aantal producten in zaten. Het product wat ik al heel lang wou hebben en waar ik dan ook ontzettend blij mee was, is de contourblush & bronzer powder van ELF en daarom is dit het eerste product wat ik voor jullie ga reviewen.

De verpakking
De verpakkingen van ELF verschillen heel erg. Ze hebben verschillende lijnen van goedkoop tot wat duurder en de duurdere producten zien er dan ook een stuk mooier uit. De verpakking van deze blush en bronzer lijkt sterk op de verpakkingen van NARS en dat vind ik een groot pluspunt. Een mooi, zwart, compact palette met een klikdeksel en een redelijk grote spiegel. Het ziet er niet goedkoop uit en is stevig en van goede kwaliteit. Ook is hij heel compact en dus makkelijk mee te nemen.
 
Kleur en structuur
Ik heb zelf de kleur 'fiji matte' gekocht, een redelijk nieuwe toevoeging aan deze lijn. Wat dit exemplaar anders maakt dan de andere contourblush en bronzer powders is dat bij dit palette zowel de bronzer als de blush volledig mat zijn. Dit is dan ook gelijk de reden dat ik hem heb gekocht, want matte kleuren kunnen eigenlijk altijd en aangezien ik veel littekens op mijn wangen heb, zijn glanzende blushes niet altijd een win voor mij.
 
Qua kleur vind ik de blush en de bronzer beide heel mooi. De bronzer is niet te oranje of te donker en je kan er mee contouren, maar als je alleen een beetje je gezicht wilt opwarmen kan dat hier ook prima mee. Voor de hele lichte huid is de bronzer misschien wel iets te donker en voor de getinte huid te licht, maar ik denk dat de kleur voor de meeste mensen wel kan. De blush is vrij donker en ik persoonlijk vind hem heel mooi voor de herfst en de winter. Het feit dat ook de blush mat is, maakt me heel blij, want dan kan ik hem altijd op.
 
Beide poeders zijn sterk gepigmenteerd, maar als je je kwast voor het aanbrengen even aftikt is er geen probleem. De poeders zijn makkelijk te blenden en goed op te bouwen als je dat zou willen. De structuur is heel zacht en absoluut niet poederig.
 
Swatches
 Hier zie je de kleuren op mijn hand. Ik heb de kleuren vrij licht aangebracht en toch is de pigmentatie redelijk sterk.

Hier heb ik de bronzer aangebracht onder mijn jukbeenderen en aan de zijkant van de neus.

En hier heb ik ook de blush erbij aangebracht.

En dit is dan het resultaat. Ik vind het ontzettend mooi. Het is niet te zichtbaar en heel natuurlijk, maar toch maakt het een groot verschil. Je hebt gewoon wat meer diepte en kleur in je gezicht. Ik ben er ontzettend blij mee.
 
Producten die ik verder heb gebruikt:
- Bourjois 123 perfect foundation (52-Vanilla) 
- Maybelline dream wonder nude foundation (10 - Ivory)
- Catrice liquid camouflage high covering concealer (020)
- Catrice camouflage cream (020)
- ELF studio face powder (corrective yellow)
- Max factor masterpiece max mascara
- Catrice eyebrow set (lichtste kleur)
- Bellápierre mineral lipstick (Catwalk) 
 
Verkrijgbaarheid
Elf kun je alleen online bestellen op eyeslipsface.nl en je kunt daar nog veel meer producten vinden. De prijzen zijn vrij laag en het is heerlijk om daar te shoppen, maar een nadeel is wel dat de verzendkosten best prijzig zijn. Dit was dan ook de reden dat ik zo lang heb gewacht met iets bestellen op ELF, maar nu ik een aantal producten heb zit ik wel met kriebelende handjes om meer te halen. De prijs van de ELF contourblush en bronzing powder is €4,00, wat echt een koopje is voor zo'n goed product!
 
Eindoordeel
Ik ben ontzettend blij dat ik toch bij ELF heb besteld en zoals ik al zei heb ik ontzettend de neiging om alvast mijn volgende bestelling door te geven. De kwaliteit heeft me echt verbaast en voor zo'n klein prijsje kun je het natuurlijk niet laten liggen. Twee matte producten die eigenlijk bij elke look wel kunnen en makkelijk mee te nemen zijn: ik ben om!
 
Xx Lotte


Geen opmerkingen:

Een reactie posten