8 augustus 2015

Mijn verhaal over koortsblaren


Heeee,
Ik weet niet of jullie er last van hebben, maar ik wel van een koortsblaar. Ik heb het tot nu toe al mijn hele leven, en ik kom er ook waarschijnlijk niet van af. Voor de mensen die niet weten wat dat is, het is een blaasje gevuld met vocht die ontstaat op/ rondom je lip. Je voelt dan op het begin een tintelend gevoel op je lip en na èèn dag wordt die al groter. Het kan door verschillende manieren ontstaan, door stress, lage weerstand, vermoeidheid, griep, menstruatie enz. Ik ga jullie vandaag mijn verhaal vertellen over mijn koortslip en hoe ik er mee om ga.





Ik weet het nog als de dag van gister. Toen ik in groep 6 zat had ik 4 koortsblaren op mijn lip echt ik heb geen idee meer waardoor het kwam , maar het was verschrikkelijk. Ik wou het liefst de hele dag thuis blijven maar dat mocht niet van mijn ouders. Ik ging dus met moeite naar school toe. Toen ik eenmaal op school was wou ik het liefst weer naar huis, maar dat mocht ik niet zomaar. Ik probeerde mijn koorstblaren te bedekken met mijn handen en mijn shirt maar dat lukte niet de hele dag. Gelukkig werd ik er niet echt om gepest. Vanaf toen ik mijn eerste koortsblaar kreeg tot en met dat ik een koortsblaar kreeg in groep 8 gebruikte ik een koortsblarenzalf, deze zalf is wit en die zalf moest ik 3 keer per dag gebruiken. Ik weet niet meer hoe die zalf heet. Toen ik die zalf gebruikte gingen mijn koortsblaren na anderhalve week weg.

Toen ik in de 1e klas zat ging het gelukkig wat beter, ik kreeg niet meer zo vaak een koortsblaar. Als ik wel een koortsblaar had gebruikte ik koorstblaren pads dat zijn doorzichte plakkertjes die je op de koortblaar moet plakken. Eerst had ik van het echte merk, maar die waren best nog wel prijzig dus zocht ik naar andere en toen vond ik kruidvat eigenmerk koortsblaren pads en die zijn een stuk goedkoper. De koortsblaren pads helpen wel, maar de koortsblaar gaat er bij mij in ieder geval niet echt eerder van weg wel een paar dagen eerder, maar alsnog had zat ik een hele week te lopen met een koortsblaar. En je kunt de pads wel echt zien zitten, en soms plakken de pads niet zo goed en je kunt ze maar een aantal uren op laten zitten.

Sinds een halfjaartje heb ik iets nieuws gevonden. Ik had weer een koortsblaar en  was aan het zoeken op internet waar ik nog eerder van mijn koortsblaar af kon komen. En toen zag er staan zinkzalf. Ik had er nog nooit van gehoord maar ik dacht ik kan het altijd proberen. Dus ben ik naar de kruidvat gegaan en heb ik zinkzalf gehaald. Ik heb het meteen op mijn lippen gedaan en het een aantal dagen gebruikt en ik zag meteen resultaat. Na 3/4 dagen was mijn koortslip weg. Ik was toen zo blij dat ik eindelijk iets had gevonden waardoor mijn koortsblaar nog sneller mee weg kon gaan. Het enige nadeel is dat zinkzalf wit is dus je kunt er niet zomaar mee over straat gaan.

Dit was eigenlijk een beetje mijn verhaal over mijn koortsblaren, ik heb er heel veel informatie over opgezocht ik had ook een keer dat ik niks meer in huis had toen ik een koortsblaar had en toen las ik dat je ook iets van ijs, in ieder geval iets wat koud is op je koortsblaar kon doen en dat het dan helpt, maar ik heb geen resultaat gezien.

Voor de mensen die ook last hebben van koortsblaren weten dat het heel irritant kan zijn, het blijft ook echt je hele leven. 


Deze dingen die ik in dit artikel heb staan ging een beetje over mijn verhaal van mijn koortsblaren. Ik heb er echt heel erg veel last van gehad. Gelukkig wordt het nu een beetje minder en kan ik snel aanvoelen wanneer ik een koortsblaar krijg dat is wel fijn, maar alsnog een koortsblaar krijgen is geen pretje. Ik heb nu wel als ik een lipgloss op heb gehad dat ik de volgende dag een koortsblaar heb. Dus ik draag nu geen lipgloss meer, dat is wel jammer.


Zinkzalf helpt bij mij en koortsblaren pads ook wel maar de koortsblaren zalf helpt niet bij mij. Dit kan voor andere mensen heel anders zijn.


Ik hoop dat jullie het artikel leuk vinden. Voor de mensen die nog meer dingen weten die helpen tegen een koortsblaar zodat het nog eerder weg gaat laat de tip dan achter in de comments ik ben erg benieuwd  of jullie iets hebben wat helpt.

Fijne vakantie nog verder!

x Anouk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten