1 augustus 2015

Aanraaders: films en series


De afgelopen jaren zie je het steeds meer mensen doen: films en series kijken via netflix, popcorn time of een bepaalde internetsite. Ik vind het zelf ook ontzettend leuk om te doen en zit dan ook regelmatig een aantal uurtjes (ja ik weet het...) films en series te kijken op de computer of op de tablet. Toch moet ik zeggen dat ik niet naar de films en series kijk die ontzettend veel mensen om mij heen helemaal geweldig vinden. Series als pretty little liars en orange is the new black en films als the hunger games en the maze runner staan dan ook niet in mijn lijstje van aanraders. De soorten films en series die ik kijk zijn vaak komedie, romantiek en een beetje drama. Dit zijn mijn aanraders als het gaat om films en series.

 Films:
Blended
De film 'blended' heb ik een paar weken geleden voor het eerst gekeken en het is echt een film waarvan mijn vriendinnen zeggen 'dit is weer zo'n typische lotte film'. Een heerlijke romantische komedie die voorbij is voor je het weet. Ik houd van Adam Sandler en Drew Barrymore, de hoofdrolspelers in deze film. Het gaat over Lauren, een gescheiden moeder met 2 zonen, en Jim, een weduwnaar en vader van 3 dochters, die na een verschrikkelijke blind date elkaar weer tegenkomen op een resort in Afrika en hier elkaar beter leren kennen.
Monte Carlo
Deze film heb ik zo ontzettend vaak gezien, maar ik kan er geen genoeg van krijgen. And again... een romantische komedie. Het gaat over Grace, gespeeld door Selena Gomez, die samen met haar vriendin Emma en haar zus Meg naar Parijs gaat nadat ze is afgestudeerd. Hier wordt ze verward met de rijke en verwaande Cordelia en ondervind ze hoe het is om Cordelia te zijn. Ook wordt ze verliefd op Theo, de zoon van de organisator van het event waar 'Cordelia' heen gaat, maar hij weet niet dat zij eigenlijk Grace is.
Bridesmaids
Ook bridesmaids heb ik een paar weken geleden voor het eerst gezien and i loved it! Samen met Anouk op vakantie hebben we het in stukjes gekeken (vanwege de slechte wifi...). Een hilarische film met een aantal zielige stukjes over vriendschap en liefde. Het verhaal gaat over Annie, een vrouw die geen geluk heeft in zowel de liefde als haar werk en haar beste vriendin Lillian, een vrouw die alles wél op een rijtje heeft en zelfs nu gaat trouwen met de liefde van haar leven. Als Lillian aan Annie vraagt of ze haar bruidsmeisje wil zijn, zegt Annie natuurlijk ja, maar wat zal er gebeurden als er concurrentie komt en die haar rol als 'hoofd bruidsmeisje' inneemt?
Series:
Glee
Glee was mijn allereerste serieverslaving. Deze serie bestaat uit 6 seizoenen die ik heel snel allemaal achter elkaar gekeken heb (misschien iets te snel ;) ). Ik heb zo vaak moeten wachten op de volgende aflevering dat ik mezelf op een gegeven moment gewoon heb verboden het te kijken, zodat ik een aantal afleveringen achter elkaar kon kijken. Heel kort gezegd gaat het over een groepje leerlingen op een middelbare school die totaal verschillend zijn, maar bij elkaar worden gebracht door de 'glee club'. De glee club is een club in school die zingen en optreden en vervolgens gaan strijden tegen andere glee clubs in een wedstrijd. Om dit verhaal heen zijn er natuurlijk allerlei andere drama's aan de gang over liefdes, relaties en geheimen. Ik ben echt verliefd op deze serie geworden en op alle acteurs en actrices!
New Girl
Ook deze serie heb ik non-stop gekeken tot ik weer moest wachten op nieuwe afleveringen. Deze serie is nog niet afgelopen en dus wacht ik nog steeds op nieuwe afleveringen. Het is vooral een komedieserie met veel humor, liefde en relaties. Het verhaal gaat over een meisje/vrouw, Jess, die na haar 'break-up' met haar vriendje intrekt bij 3 mannen in een appartement. Samen met hen en haar beste vriendin, Cece, gaat Jess het avontuur aan. Deze serie is misschien wel meer voor meiden dan voor jongens, maar misschien vinden jongens dit ook wel leuk.
Faking it
Dit is een serie waar je van moet houden. Het gaat namelijk over Amy en Karma, beste vriendinnen, die doen alsof ze lesbisch zijn om meer op te vallen op hun middelbare school, maar hoewel het voor Karma alleen maar voor de populariteit is, krijgt Amy toch wel echte gevoelens voor Karma. Ondertussen wordt Karma verliefd op Liam, een jongen op hun school. Ook Shane, een vriend van Liam die gay is, en Lauren, de gemene halfzus van Amy gaan zich ermee bemoeien en het drama is compleet. Als je tegen homoseksualiteit bent, is dit geen serie voor jou, maar persoonlijk heb ik daar niet zoveel moeite mee.
Dit waren dan mijn aanraders als het gaat op films en series. Jullie weten nou ongeveer wat ik leuk vind en als je nog een film of serie weet waarvan je denkt 'dat is een typische lotte-film/serie', laat het dan even weten in de comments. Het was misschien een wat korter artikel en het kwam ook wat later online dan dat ik het normaal online zet (zaterdag, 15:00), maar dat komt omdat ik (en Anouk ook) van maandag tot vrijdag van 8 tot 5 werken en we dus niet heel veel tijd meer overhebben om artikelen te maken. Ik hoop dat jullie het toch leuk vonden en misschien wel een nieuwe film of serie hebt gevonden om te gaan kijken.
Xx Lotte


Geen opmerkingen:

Een reactie posten