23 augustus 2015

Gastartikel: Back to school lifehacks


Hey allemaal.
Hier een extra artikel en een andere artikel dan normaal. Ik (Bente) mocht namelijk een gast artikel schrijven voor de blog van Lotte en Anouk. Lotte en Anouk hebben ook een artikel gemaakt op mijn blog.


Ik zal beginnen met mij even voor te stellen:
Ik ben Bente de Kroon, een 14-jarige beauty/lifestyle blogger.
Mijn hobby's zijn bloggen, youtube en muziek. Ik zit op dit moment op 3 atheneum.
Ik denk dat dat wel zo'n beetje het belangrijkste is.
Wil je meer over mij weten? Neem dan een kijkje op mijn blog!

Anyway, ik ga jullie 10 lifehacks voor school vertellen.
Aangezien de school bijna begint, of misschien zelfs al is begonnen (zoals mijn school).

1. Wat mij heel erg helpt om de dag te beginnen is een leuk liedje op je alarm te zetten. Het maakt mij 's morgens veel vrolijker, want zeg nou zelf alles is toch beter dan dat verschrikkelijke geluid van je wekker!

2. Wat ik ook veel doe is mijn kleding de avond van tevoren uit te zoeken. Ik heb dan in de ochtend bijna 15 minuten extra over (ik ben een wrak in kleding uitzoeken ;)). Die kan je dan weer nuttig gebruiken voor slapen :).

3. Een leer tip die ik persoonlijk heel erg fijn vind is markeren. Als je een grote tekst hebt die je moet leren raad ik je aan om de belangrijkste woorden/zinnen te markeren en het dan onder elkaar te schrijven in een notitie blok.

4. Jammer genoeg is kauwgom op de meeste scholen verboden. Maar het is wetenschappelijk bewezen dat je dingen beter kunt onthouden als je kauwgom kauwt. Als je thuis bent pak dus lekker een pakje kauwgom bij je huiswerk!


5. Deze tip heb je waarschijnlijk al miljoenen keren gehoord, maar het is toch wel belangrijk genoeg om te delen: Liever 6x 10 minuten leren dan 1 uur leren. Wat ik altijd doe als ik leer is 10 minuten leren, 5 minuten rust, 10 minuten leren enz.

6. Je hebt waarschijnlijk wel te horen gekregen dat je het best kan leren zonder muziek. Ik kan juist niet leren zonder muziek, het is alleen heel belangrijk welke muziek je luistert:
- Klassiek: Wiskunde ; Scheikunde etc.
- Indie: Talen (grammatica)
- R&B: Tekst vakken (geschiedenis of aardrijkskunde)
- Beat: Talen (woordjes)


7. Een opgeruimde omgeving zorgt ervoor dat je relaxter bent, en het dus fijner is om te leren. Zorg daarom gewoon dat je je bureau netjes houd, desnoods elke avond even opruimen.

8. Als je een toets hebt ga dan beter gekleed. Dit zorgt ervoor dat je meer zelfvertrouwen hebt en dus meer open staat voor de toets. Dit klinkt misschien nogal gek, maar het helpt!

9. Beloningen helpen heel goed bij het leren. Zo kan je bijvoorbeeld: 25 woordjes is 1 aflevering PLL (Wie is er nog meer verslaafd aan PrettyLittleLiars?). Dit zorgt ervoor dat je gemotiveerd blijft.

10. Hou je agenda netjes. Dit is een super cliché, maar oké. Ik vind het heel belangrijk dat ik gewoon geordend ben in mijn agenda (wat niet altijd lukt). Hiermee zorg je ervoor dat het plannen zo veel makkelijker gaat. En je voorkomt dubbele afspraken.

Dit waren mijn 10 lifehacks voor school. Ik hoop dat jullie hier iets aan hadden! Laat in de comments achter of jij er eentje gebruikt ;)

Veel succes het volgende school jaar!

Loves,
Bente

Geen opmerkingen:

Een reactie posten