26 augustus 2015

De Huidverzorging Tag

Vorige week was ik een beetje laat met het online zetten van mijn artikel, maar toen ik eindelijk het artikel af had op donderdag, had ik zelfs nog tijd over. Ik had op LiveLifeGorgeous een tag gezien die wel heel erg past bij mij en die moeilijk was voor ons om samen te doen en dus dacht ik 'daar kan ik een mooi extra artikel van maken'. Dus hierbij vandaag de Huidverzorging Tag.

1. Wat is je huidtype?
Ik heb een hele gevoelige en vette huid die ook acne gevoelig is. Soms heb ik in de koudere maanden ook een gemengde huid en zijn mijn wangen dus wat droger. Mijn huid kan absoluut niet tegen agressieve producten, snelle wisseling van temperatuur of droge lucht. Hierdoor raakt het heel erg geïrriteerd en krijg ik vaak nog meer onzuiverheden.
 
2. Beschrijf jouw huidverzorgingsroutine in stappen
In de ochtend: Ik reinig mijn gezicht met een watje en mijn toner (Neutral) en doe daarna mijn gezichtscrème (Neutral) op. Meer doe ik eigenlijk niet qua huidverzorging, omdat ik het graag heel simpel wil houden zodat mijn huid niet van streek raakt.

In de Avond: Ik haal eerst mijn oogmake-up eraf met een oogmake-upremover lotion (Nivea). Daarna haal ik mijn make-updoekjes (Primark) erbij om alvast het grootste deel van mijn make-up eraf te halen. Hierna gebruik ik mijn face wash (Neutral). Dit gebruik ik één keer in de drie à vier dagen in combinatie met mijn Clarisonic Mia 2. Dan gebruik ik dezelfde toner en gezichtscrème als in de ochtend en heel af en toe als ik een plekje op mijn gezicht heb die heel goed moet genezen dan gebruik ik daarop mijn green balm (Móa).

3. Gezichtsborstels (zoals de Clarisonic): yay of nay?
Yay! Ik gebruik mijn Clarisonic Mia 2 met heel veel plezier, maar niet meer dan één keer in de drie à vier dagen. Dit omdat ik zo zeker weet dat ik mijn huid niet té agressief behandel en niet té veel exfoliëer. Het is een dure aankoop (€150), maar ik vind dat het absoluut waard (tip: koop het op Ebay, ik heb het hier voor €65 gekregen).

4. Wat is het duurste huidverzorgingsproduct dat je ooit hebt gekocht?
 Mijn Clarisonic Mia 2, absoluut! Ook al heb ik hem gescoord voor €65, het is toch het duurste wat ik ooit heb uitgegeven aan huidverzorging, maar het is het helemaal waard.

5. Welk product heeft je huidproblemen bezorgd en heb je toen gelijk weggegooid?
Ehmmm... dat zijn er ontzettend veel. Omdat ik een oplossing voor mijn acne probeerde te vinden, heb ik ontzettend veel producten geprobeerd, maar die bleken achteraf veel te agressief voor mijn huid te zijn. Dus ik heb eigenlijk alles wat ik ooit gebruikt heb weggegooid en ingeruild voor een huidverzorging zonder agressieve stoffen. Het is dus moeilijk om er eentje te kiezen en eerlijk gezegd kan ik me niet eens meer herinneren wat ik allemaal wel niet gebruikt heb...

6. Hoeveel ben je maximaal bereid uit te geven voor je huidverzorging per product (make-upremover, cleanser, dagcreme)?
Make-upremover: €10
Cleanser: €20
Dagcrème: €20

Ik moet zeggen dat ik dit niet uitgeef op het moment aan deze producten, maar mocht ik echt producten willen hebben, omdat ik bijvoorbeeld echt heel veel verschil zie bij iemand die ze ook gebruikt, dan ben ik absoluut bereid om een beetje meer te betalen.

7. Wees eens eerlijk, haal je iedere avond je make-up er braaf af of sla je het wel eens over?
ABSOLUUT! Ik heb één keer met make-up op geslapen, omdat ik in slaap was gevallen (met kleren nog aan) toen ik een boek aan het lezen was in bed. Toen ik de volgende ochtend wakker werd en mijn make-up eraf haalde was mijn huid erger dan ooit! Nee, dat zou mij nooit meer overkomen...

8. Pukkels uitknijpen: ‘Jaahaaa, heerlijk om te doen’ OF ‘Ieuw nee ik word al onpasselijk bij de gedachte!’
Dat vind ik een lastige... ik moet zeggen dat ik het absoluut wel eens doe, maar omdat ik het heerlijk vind... nope. Ik doe het af en toe om gewoon af te zijn van die vieze puistjes, maar vaak heb ik daar de volgende dag al weer heel erg spijt van...

 9. Hoe veel producten voor je gezicht staan er in jouw badkamerkastje? En hoe veel gebruik je daadwerkelijk?
 Ik doe mijn make-up en huidverzorging deels in de badkamer en deels op mijn kamer. In de badkamer staan 2 producten van mij en die gebruik ik beide. In mijn kamer staan er sowieso een stuk of 12 waarvan ik er 4 gebruik. Veel van die ik niet gebruik zijn back-up's, reisverpakkingen of dingen die ik bijvoorbeeld alleen in de winter gebruik. Ik gok dat er één of twee liggen die ik écht niet gebruik.

10. Wat is je favoriete product aller tijden?
Ik weet niet of het echt onder huidverzorging valt, maar ik ben absoluut verliefd op mijn Freeman facial anti-stress dead sea minerals clay mask. Een hele mond vol, maar het is een klei masker die ik in ieder geval één keer in de week gebruik en dit is echt een product die mijn huid heel erg heeft geholpen. Een groot pluspunt: hij is maar €3,99, er zit maar liefst 150 ml in en je kunt hem gewoon kopen bij de Kruidvat. Ik doe met deze tube zo ongeveer een jaar.

Dat was dan de Huidverzorging Tag en ik hoop dat jullie hem leuk vonden. Wil je de tag overnemen vermeld dan wel even LiveLifeGorgeous erbij, aangezien zij de tag verzonnen hebben. Laat ook even jou antwoorden of link naar jou artikel achter in de comments, zodat wij ook jullie antwoorden kunnen lezen.

Xx Lotte 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten