27 juni 2015

Tips om te doen tijdens je vakantie (2)


Jaaaa, het is voor mij eindelijk zover: ik heb vakantie! Ik moet nog wel donderdag even mijn rapport ophalen, maar voor de rest van de week ben ik al vrij. Ook al had ik deze week geen toetsen of huiswerk meer, het was als nog super druk. Ik had namelijk goede doelen dag, sportdag en voorbereiding voor mijn werkweek van volgend jaar. Voor de mensen die nog een paar weekjes moeten: zet nog even door, want het is bijna afgelopen!
Omdat het nu (bijna) vakantie is, dacht ik dat het wel leuk was om wat tips te geven voor wat je in de vakantie kan gaan doen. En dan niet van die standaard dingen als winkelen en zwemmen, maar dingen die je normaal misschien niet zo snel zou doen. Want als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat ik me nog wel eens verveel als ik vakantie heb.


De eerste tip die ik voor jullie heb is om samen met vriendinnen te gaan picknicken. Lekker genieten van de zon onder het genot van zelf gemaakte hapjes en drankjes (of je koopt het gewoon in de supermarkt). Dit hoeft echt niet in een park of ergens op een grasveld, maar kan ook gewoon in je eigen tuin! Super gezellig bijkletsen, eten en een beetje zonnen is ook niet verkeerd.

Wat je natuurlijk ook kunt doen is met vriendinnen op vakantie. Nou gaan Anouk en ik samen met mijn ouders op vakantie, maar het hoeft echt niet duur of ver weg te zijn. Ook al is het maar een paar daagjes in een tent of stacaravan 5 km van je huis ergens op een verlaten camping, geloof me het is super leuk! Even weg van je ouders en doen wat je zelf wilt.

In de vakantie heb je alle tijd om jezelf iets nieuws aan te leren wat je altijd al wou kunnen of iets te doen waar je nooit tijd voor had. Geef je kamer een make-over, experimenteer met make-up, leer schilderen of oefen met longboarden. Je kan vast wel iets bedenken waarvan je dit jaar zoiets had van 'jammer dat ik daar geen tijd voor heb'.

Verras je beste vriendin, moeder of broer/zus met een super leuk cadeau. Kijk voor inspiratie op pinterest, tumblr of weheartit en spot super leuke DIY's die je hen kan geven of organiseer een verwendag voor hen. Maak de kamer schoon en ga koken voor je moeder, organiseer een spa dag voor je beste vriendin of knutsel iets leuks in elkaar voor je broer/zus. Wedden dat ze het super leuk vinden!
 
Iets waar je ook alle tijd voor hebt in de vakantie is het starten van een blog of youtubekanaal. Ben je zo'n iemand die veel blogs leest of youtube kijkt en stiekem het graag ook zelf zou willen doen of lijkt het je gewoon leuk? Probeer het gewoon! Het kost misschien een beetje tijd om het op te starten en alles zo te maken zoals jij dat wilt, maar daar heb je mooi de tijd voor in de vakantie. Doe het alleen of net als wij samen met een vriendin. Word het nou uiteindelijk niets of vind je het niet leuk? Dan verwijder je het zo weer in een paar seconden. Ga je het proberen, laat dan vooral de link naar je blog of youtubekanaal achter in de comments, dan kunnen wij ook even een kijkje nemen!


Ga je op vakantie? Zoek dan alvast dingen op die je daar kunt gaan doen. Parken die je kan bezoeken, mooie plekken om foto's te maken en stadjes waar je lekker kan winkelen. Zo krijg je gelijk extra zin in je vakantie en heb jij jou lijstje al klaar voor dat je ouders de foldertjes met saaie activiteiten bij de balie kunnen inkijken. Dit kun je natuurlijk ook samen doen met broer/zus, vriendin of andere mensen met wie je op vakantie gaat.

Iets wat ik zelf dit jaar wil gaan doen is een soort van vakantieboekje bijhouden. Je kan hierin bijvoorbeeld dingen die je meemaakt inschrijven, tekeningetjes maken van wat je ziet of als je je verveelt of dingetjes verzamelen om erin te plakken. Zo kun je bijvoorbeeld je entreekaartjes erbij plakken, veertjes die je vind, suikerzakjes in een restaurant, een bloem die je ergens hebt geplukt enz. Zo kan je je hele vakantie/reis nog een keer terug bekijken.

 
En dan als laatste tip: ga, samen of alleen, lekker, zomers eten maken. Je kan natuurlijk je slushy of schepijs bij de ijssalon kopen, maar je kan het ook prima zelf maken. Ook kun je lekkere zelfgemaakte limonade, (fruit)salades of waterijsjes maken en ook super gemakkelijk! Binnenkort komt er een artikel met hoe je dit soort dingen kan maken. Dus ben je daar benieuwd naar, dan moet je even onze blog in de gaten houden.

Dat waren dan mijn tips voor een super leuke zomervakantie. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad en als je zelf nog wat leuks weet, laat het dan achter in de comments. Dat is niet alleen handig voor ons, maar ook voor andere mensen die het lezen. Voor de mensen die het zich afvroegen: het duurt nog wel even voor er weer video's komen, want Anouk en ik gaan aankomende vrijdag op vakantie voor 2 weken en daar kunnen we waarschijnlijk niet opnemen en ook niet editen. Als het ons lukt gaan we wel een vakantievideo maken.

Xx Lotte


Geen opmerkingen:

Een reactie posten