12 februari 2017

Persoonlijke update #4: afronding periode en stage

Zoals jullie misschien gemerkt hebben, is er vorige week geen artikel online gekomen. Dit komt door een aantal dingen die in mijn persoonlijke leven spelen en ik dacht dat het wel handig was om jullie hier even van op de hoogte te brengen door het op te schrijven in een persoonlijke update. Dus bij deze...
Ik heb het de laatste tijd, zoals al (veel te) vaak vermeld, heel druk gehad met school. Ik studeer momenteel aan de Pabo en leer dus om leerkracht te worden in het basisonderwijs. Deze opleiding staat erom bekend dat het niet de moeilijkste HBO studie is, maar wel ontzettend veel werk en dat kan ik absoluut beamen. Het uiteindelijke verslag lijkt niet al te veel werk te kosten, maar de moeite en tijd die in de opdracht gaat zitten die lijden tot het eindproduct wel. Zo moet ik in mijn stagegroep heel veel lessen geven, observaties doen, dingen filmen of foto's maken en daarnaast draai je natuurlijk ook gewoon de rest van de lessen om ervaring op te doen. Dat betekent vooral heel veel voorbereiding en dat kost ontzettend veel tijd. Nu wil ik niet zeggen dat ik geen plezier heb in mijn studie, want dat is absoluut niet het geval. Ik vind het super interessant en leuk om te doen en ik geniet elke dag als ik in mijn stagegroep ben.

Ik ben net van groep gewisseld en heb deze week voor het eerst voor mijn nieuwe stagegroep gestaan. Ik stond eerst voor groep 1 en nu voor groep 4/5. Afgelopen donderdag stond ik daar voor het eerst en dat was vooral observeren. Toen de leerlingen naar huis waren, hoorde ik dat de invaller in groep 1 de volgende dag niet nog eens kon invallen en het probleem moest intern worden opgelost. Nu mag ik daar niet alleen voor de klas staan, maar ik bood aan om te helpen en dat werd erg gewaardeerd. Dus vrijdag stond ik met de meester van groep 8 en de stagiaire die eerst in groep 4/5 stond in de kleuterklas, mijn oude stagegroep.

Het was veel last minute voorbereiding, maar wat heb ik een plezier gehad die dag. Ik heb vrijwel de hele dag gedraaid, omdat de stagiaire en de meester nog nooit voor een kleuterklas hadden gestaan en omdat de leerlingen mij nog kenden aangezien ik daar een half jaar had stage gelopen. Van het begin tot aan het eind was ik de juf en ik vond het zo leuk. Ik wist allang dat ik zeker was dat ik juf wilde worden, maar deze dag bevestigde het nog extra voor mij.

Dat ik deze week voor een nieuwe groep zou moeten hebben gestaan, betekende dus dat ik vorige week afscheid had genomen van mijn ouder klas (wat dus achteraf nog niet een afscheid bleek te zijn, haha). Die week had ik ook toetsweek, maar gelukkig kon ik op vrijdag nog naar stage. Die week was voor mij ontzettend druk: ik moest toetsen leren en maken én mijn afscheidsdag voorbereiden: traktaties bedenken en maken, lessen voorbereiden, cadeautjes bedenken en kopen voor mijn mentor en de klas...

Ik was zo druk bezig met dat alles dat ik totaal vergeten was om een artikel te maken en daar baalde ik achteraf enorm van. Ik dacht er pas aan toen het weekend voorbij was en dat is dan ook de reden dat er niets online kwam.

Ik weet dat ik de komende tijd nog heel druk zal blijven, omdat ik in een nieuwe groep zit en daar dus veel nog moet leren kennen en aanleren. Ik vind dit persoonlijk niet zo erg, maar ik vind het wel jammer dat het ten koste gaat van andere dingen in mijn leven. Zo heb ik al een maand niet meer gefotografeerd, spreek ik veel te weinig met vrienden af en ben ik altijd wel bezig waardoor ik soms rust te kort kom.

Ik ga mijn uiterste best doen om er toch voor te zorgen dat er artikelen van mij online blijven komen, omdat dat ook een hobby van mij is die ik veel te weinig uitoefen. Ik hoop dat jullie het toch leuk vonden om een artikel van mij te lezen, ook al was het een week te laat en dan wens ik jullie een hele leuke en fijne week toe!

 -xxx- Lotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten