8 januari 2017

Mijn goals voor 2017!

Vorig jaar hadden Lotte en ik allebei apart een artikel gemaakt over mijn goals voor 2016, dit vonden we allebei erg leuk om te maken. Lotte die had laatst ook een artikel gemaakt over haar terugblik van haar goals voor 2016, dat vond ik ook erg leuk om te lezen en dat heb ik eigenlijk niet gemaakt over mijn goals. Daarom dacht ik vandaag laat ik een goals voor 2017 maken, zodat ik eind 2017 ook een artikel kan maken van een terugblik op mijn goals van 2017. Dit jaar heb ik natuurlijk weer allerlei goals die ik graag wil behalen.


Goal #1: Sporten.
Laat ik maar meteen beginnen met de welbekende goal en dat is sporten. Ik wil dit jaar echt veel gaan sporten, want ik vind sporten echt heel leuk. Tijdens het sporten raak ik veel energie kwijt, logisch natuurlijk, maar na het sporten voel ik me altijd heel erg goed en dan kan ik altijd heerlijk in slaap vallen. In het midden van 2016 heb ik erg weinig gesport en rond eind 2016 kreeg ik weer veel motivatie om te gaan sporten, dus toen dacht ik oké dan ga ik in 2017 weer bezig met sporten. Het is nu 2017 en ik heb nu nog vakantie (morgen niet meer), ik ben nog niet echt toegekomen aan sporten, maar daar wil ik vanaf morgen verandering in brengen. Ik heb vaak eisen voor mezelf gesteld van dan en dan moet ik echt gaan sporten. Dit heeft niet erg geholpen, want ik moet sporten leuk maken. Nou kijk ik heel vaak op Pinterest en zag ik erg leuke dingen voorbij komen op te sporten, dus toen dacht ik dat wil ik ook doen, want misschien vind ik dan wel motivatie om te gaan sporten en word het leuk, want zonder motivatie kom ik er niet aan toe. Nu ga ik zo bezig met iets om het sporten vanaf morgen leuker te laten maken en ik hoop dat het gaat werken. Verder kan ik jullie hier nog niets over zeggen, want ik weet natuurlijk niet of het werkt, dat kan ik pas na een aantal weken met jullie delen en als jullie dat leuk lijken, dan schrijf ik er wel een keer een artikel over.

Goal #2: Gezond eten.
Hier heb ik ook al vaak wat over geschreven, over hoe ik gezond wil gaan eten. Dit heb ik ongeveer 2 maanden vol gehouden en toen in één keer had ik de drang om heel ongezond te gaan eten. Daarom wou ik deze goal graag meenemen naar 2017. Hetzelfde met sporten heb ik met gezond eten, ik voel me dan echt heel goed, maar na een tijdje stopt het dan, omdat ik te streng voor mezelf ben. Ik moet niet streng voor mezelf zijn ik moet het opbouwen, dat heb ik er van geleerd. Daarom begin ik ook vanaf morgen weer met gezond eten en ik maak het dit keer niet te moeilijk voor mezelf, want dan hou ik het niet vol. Ik hoop dat het me weer lukt en als het even niet lukt dan is dat ook niet erg, want soms lukken dingen ook niet, want je wel graag wilt.

Goal #3: Camera kopen.
Ik heb vaak artikels gemaakt, waarin ik foto's plaatste die op het internet staan, omdat ik zelf geen goede camera heb. Alle foto's die ik tot nu toe zelf heb gemaakt, heb ik gemaakt met de camera van mijn mobiel en dan bewerk ik ze gewoon heel goed. Ik ben hier eigenlijk een beetje klaar mee, want met mijn mobiel kan ik niet echt hele mooie foto's maken en ik denk ook als ik een camera heb dat ik veel meer artikels ga maken met eigen gemaakte foto's. Ik wil graag daarom dit jaar een camera kopen, het liefst nu... maar ik wacht op een mooie aanbieding. Als jullie nog tips hebben voor een goede camera, laat het me weten, want ik heb echt geen verstand van camera's. Natuurlijk moet de prijs ook een beetje mooi vallen, want om nou meteen super veel geld uit te geven voor een camera vind ik ook niet nodig. Ik zoek een camera tot de €400,00, dus als jullie tips hebben laat het me weten!

Goal #4: Sparen.
Net zoals vorig jaar staat dit jaar ook weer als goal sparen in mijn goals voor 2017. Ik ben best wel goed in geld sparen, maar natuurlijk kan het altijd beter. Daarom heb ik een boekje en daar staat precies in wat ik verdien en wat ik uit geef, dit helpt erg goed om te zien of ik te veel uit geef. Als ik dan zie dat ik die maand echt veel heb uitgegeven, dan moet ik de volgende maand/ maanden even wat minder kopen. Op dit moment weet ik wel wat ik vaak koop en dat is allemaal ongezond eten, want als ik naar een drogisterij ga, dan kom ik vaak naar buiten met niks, omdat ik eigenlijk al veel heb en ik hoef eigenlijk niks meer te hebben. Maar als ik bij een supermarkt naar binnen ga, dan kom ik vaak wel terug met iets en meestal is dat snoep... Echt slecht, en daarom hoop ik dat ik dit jaar wat minder van dat koop. Vorig jaar heb ik dit ook bijgehouden met hetzelfde boekje en dat is redelijk goed gegaan, daarom ga ik dit jaar precies hetzelfde doen en hoop ik dat ik inzie dat ik niet veel moet uitgeven aan ongezond eten.

Goal #5: Meer bloggen/ goede artikels maken.
Ik zit vaak na te denken over wat ik precies voor artikel wil schrijven, maar als ik even iets niet weet dan zoek ik op internet een tag. Dit is natuurlijk erg leuk om te maken, maar af en toe denk ik als ik hem dan nog even doorlees dat ik hem erg afgeraffeld heb gemaakt, omdat ik dus niet weet wat ik voor artikel moet maken. Ook heb ik vaak, net zoals op dit moment, dat ik op het laatste moment pas een artikel maak, hier wil ik ook verandering in brengen. Ik wil namelijk graag meer gaan bloggen tussendoor als ik tijd heb, dat ik dan een aantal artikels kan maken, voor als ik een keer echt geen tijd heb om een artikel te maken. Hierbij speelt motivatie geen rol, maar meer leuke ideeën, want die heb ik heel vaak niet. Laat ons daarom weten wat jullie graag op onze blog willen zien, want daar kunnen wij misschien wel hele leuke ideeën uit halen en artikels over jullie ideeën maken. Natuurlijk speelt het ook een beetje een rol dat ik geen goede camera heb, ik denk als ik een goede camera heb dat ik ook meer leuke ideeën krijg voor leuke artikels.
Goal #6: Genieten.
Ondanks alle goals die ik voor mezelf stel wil ik gaan genieten van alle dingen die ik aan het doen ben. Want ik heb ook weer een aantal leuke tripjes die in 2017 komen. Ik ga namelijk in maart een aantal dagen met mijn klas en andere klassen naar Londen!! Ik heb hier echt heel veel zin in, dit wordt de tweede keer dat ik naar Londen ga en ik heb er echt onwijs veel zin in. 

In augustus ga ik samen met Lotte en haar ouders op vakantie naar Spanjeeee!! Ik werd weer gevraagd of ik samen met hun mee wou op vakantie en natuurlijk heb ik ja gezegd, omdat de vorige 2 keren super leuk waren en ik kan het heel goed vinden met de ouders van Lotte en natuurlijk ook met Lotte, want wij zijn echt al zolang vriendinnen. Ik kan echt niet wachten totdat het augustus is, want hier heb ik echt heeeeeel erg veel zin in! 

Ook natuurlijk ga ik genieten tijdens de momenten, wanneer Lotte en ik samen moeten oppassen op onze leuke oppasgezinnetjes! We leren hier veel van en ook leren we van elkaar en dat is echt super fijn! Ik ben zo blij dat Lotte en ik samen oppassen en natuurlijk deze momenten samen mogen delen met elkaar.

Ook ga ik genieten van de momenten, wanneer we Lotte en ik bij elkaar zijn, want we zien elkaar vaak alleen als we aan het oppassen zijn, omdat we het allebei erg druk hebben met school. Altijd als we bij elkaar zijn, dan zeggen we tegen elkaar we moeten echt een keer weer dit doen of dat doen, maar we hebben vaak de tijd er niet voor en dat is jammer. Ik ben echt heel erg blij met zo'n goede vriendin als Lotte!

 Ook ga ik genieten van mijn laatste stage maand, want begin februari, moet ik afscheid nemen van een super leuke stageplek en ik denk dat ik dat echt moeilijk ga vinden. Daarom ga ik de laatste maand extra veel genieten van mijn stage!

Natuurlijk ga ik ook genieten van alle andere momenten die er nog gaan komen!

Dit zijn mijn goals van 2017, volgens mij ben ik er wat vergeten... maar die kan ik er anders altijd nog bijvoegen. Hopelijk vonden jullie dit leuk om te lezen en ik ben eigenlijk ook wel erg benieuwd naar jullie goals. Als jullie ook goals hebben voor 2017, laat het me dan weten in de comments. Ik ben namelijk erg benieuwd naar jullie goals!

Heel erg bedankt voor het lezen van dit artikel, ik wens jullie nog een fijn weekend en heel veel succes met alles!

Liefs Anouk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten