23 oktober 2016

Healthy week #3

Het is nu alweer de tweede week dat ik bezig ben met gezondere tussendoortjes en ik merk dat het voor me nu echt lastig wordt, ook al is het nog maar de tweede week. Het is nu woensdag en geen enkel ongezond tussendoortje gehad, maar me gedachten zijn wel echt naar een ongezond tussendoortje. Ik denk al 2 dagen aan een lekkere zak snoep die ik leeg wil eten, lees snel verder hoe deze weken gingen. 


Ik ben nu wanneer ik dit aan het schrijven ben aan het oppassen en Lotte en het oppaskindje aten chocoladepepernoten, ik vond het best moeilijk om er van af te blijven, want ik had er echt zin in. Alsnog heb ik gekozen voor een iets gezondere optie en dat was een nijntje koekje waar super weinig calorieën in zitten. 

Het is nu zondag en ik wil jullie mijn verhaal delen van donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag. Donderdag heb ik me goed gehouden aan mijn belofte om gezonde tussendoortjes te eten, maar vrijdagmiddag toen ik thuis kwam ging het mis. Ik was donderdag al niet lekker te pas, ik was verkouden, kreeg een klap op mijn hoofd en daardoor kreeg ik hoofdpijn, ik had een zere keel en een beetje buikpijn, het was niet echt mijn dagje. Vrijdag was ik dus ook nog niet echt beter en zou ik eigenlijk 's middags naar mijn oude buurvrouw toe gaan met 5 kinderen, maar ik voelde me dus niet zo lekker dus heb ik dat afgezegd. Ik was om 14.15 thuis en toen kreeg ik ineens heel veel zin om pepernoten te bakken, dus dat heb ik gedaan, maarjaa.... Als ik dingen maak eet ik het ook op en pepernoten zijn niet zo gezond, dus toen ik heel veel pepernoten had gehad baalde ik wel een beetje van mezelf. Maar ik dacht oke, dan is vandaag de dag dat ik alles mag eten, maar voor de rest heb ik geen ongezonde dingen gehad. 

Zaterdag moest ik alleen oppassen en waren de kinderen bij mij thuis en toen heb ik als tussendoortje 1 biscuitje gehad, dit is niet echt heel ongezond, maar ik kon beter kiezen voor iets anders. Later die avond had ik heel veel zin in appelflappen en heb ik die gemaakt en heb ik dus 1 appelflap gehad, niet echt heel gezond.... Maar dat is nog niet alles. Wij hebben op zaterdag chips avond en ik had dus gewoon zin in chips en toen pakte ik een zak chips en heb ik ongeveer een bakje vol ervan gegeten. Ik baalde alweer van mezelf en dacht de hele tijd aan vrijdag, had ik maar geen pepernoten gegeten dan kon ik nu gewoon lekkere dingen eten, maarja ik kon de tijd niet terug draaien. Gelukkig wel een voordeel, ik ging zaterdagmiddag met onze oppaskindjes een groot rondje wandelen en ik ben zaterdag ook wel actief geweest met onze oppaskindjes dus ik had wel een soort van gesport. 

Het is nu zondag en we gingen vanmiddag winkelen en eigenlijk was ik nog steeds niet helemaal lekker en ik was heel moe, dus ik baalde een beetje ervan dat ik mee was gegaan. Maar ik had tijdens het winkelen heel veel dorst (ik besef me dat ik op dit moment ook heel veel dorst heb, maar ik wil dit artikel afmaken), maar we zaten later in de bus en toen besefte ik dat, dat ik dorst had dus we konden niet even snel langs een winkel. We hadden ook bij het Kruidvat een zak snoep gehaald en mijn moeder had ook chocolade koekjes gehaald, gelukkig kon ik van die chocolade koekjes afblijven, die leken me ook niet zo lekker, maar je zal nu wel denken en die zak snoep.... Nou ik had dus zo'n dorst en ik dacht ik moet gewoon iets eten of drinken, dus ik had de zak snoep leeg gemaakt, ik denk dat het zo'n 10 snoepjes zijn geweest, maar alsnog voelde ik me na die tijd wel een beetje schuldig. 

Later na het avond eten gingen we een toetje eten en heb ik een ijsje gehad, alweer ongezond. Maar ik zit nu wel weer te denken, ik heb wel de hele middag gelopen dus het is weer een soort van dat ik gesport heb vandaag. We hadden vanmiddag ook chocola gekocht en ik heb daarvan 6 stukjes gehad en het ging om melkchocolade met hazelnoot. Voor de rest heb ik het deze hele week wel goed gedaan alleen toen ik me niet zo lekker voelde ging het mis en wanneer je je niet lekker voelt, moet je juist gezond gaan eten.

Ik merk wel dat ik de laatste tijd (ben nog maar twee weken bezig) dat ik gezondere dingen steeds lekker vind worden en daar ben ik heel blij mee. Je hebt net gelezen over mijn ongezonde tussendoortjes en of het deze week goed ging, maar jullie hebben nog niet gelezen dat ik echt gesport heb en dat heb ik ook nog niet. Ik focus me nu nog steeds eerst op het gezonde eten en dan voeg ik het sporten er dus wel bij toe.

De derde week en vierde week gingen ook helemaal prima eigenlijk, ik vond het niet erg om gezondere tussendoortjes te eten. Ik begin de gezondere tussendoortjes heel lekker te vinden. Zaterdag was ik aan het oppassen en toen heb ik wel een aantal ongezonde dingen gegeten, maar dat is niet erg, want 1 dag in de week mag ik ongezond eten. Om nou de derde en vierde week een apart artikel over te maken dan werd hij een beetje kort dus ik heb hem hier bij in gedaan.

(ik heb dit in allemaal verschillende dagen/ weken geschreven)


Tot nu toe ben ik heel tevreden dat ik ben begonnen met het eten van gezonde tussendoortjes, soms gaat het mis, maar het gaat in het echte leven zonder dit ook niet altijd even makkelijk, je hebt soms gewoon tegenslagen in je leven en dat heb je hier ook bij. 

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen hoe het bij mij de afgelopen weken ging met het eten van gezondere tussendoortjes. Bedankt voor het lezen en nog een fijn weekend!

x Anouk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten