3 april 2016

Mijn everyday kwasten

 Kwasten... ik kan er niet genoeg van hebben en ik heb dan ook nog wel een aantal kwasten op mijn wishlist staan. Ondanks dat ben ik toch heel erg blij met de kwasten die ik momenteel gebruik en ik merk dat ik er steeds kieskeuriger mee wordt. Ze maken gewoon zo'n groot verschil in je make-up! Ik deel met jullie mijn mees gebruikte kwasten die ik elke dag, dat ik make-up draag natuurlijk, gebruik.

Als eerste mijn geliefde buffer kwast van Etos. Ik heb door de jaren heen ontzettend veel kwasten gebruikt voor mijn foundation en dit is echt de eerste waarvan ik denk 'ja, dit is het voor mij'. Zoals veel van jullie weten heb ik acne en op het moment zijn dat eigenlijk alleen nog maar littekens (yay!), maar die zijn altijd lastiger te bedekken dan je denkt, haha. Ik zocht dus voor een kwast die mijn foundation lekker dekkend aanbrengt en deze kwast is daar perfect voor en ook nog eens relatief goedkoop. Echt een aanrader dit!
 
Ook concealer is een belangrijke stap in mijn make-up routine en dan vooral onder mijn ogen. Ik heb van mezelf hele zichtbare blauwe adertjes onder mijn ogen die extra goed te zien zijn omdat ik een hele lichte huid heb. Deze kwast lijkt misschien een beetje groot, maar voor mij werkt ie gewoon fijn en kan hij mijn concealer heel mooi in mijn huid blenden. Hij is wel merkloos, want ik heb hem een hele tijd geleden gekocht op Ebay voor nog geen euro. Als je zoekt op 'foundation brush' of 'buffer brush' dan kun je hem ongetwijfeld nog wel vinden.
 
Mijn powder brush van Real Techniques is ook echt een favoriet. Poederen is voor mijn namelijk echt een must met mijn vette huid en deze kwast is lekker groot. Ik heb ook een tijdje de Etos poeder kwast gebruikt en die vind ik ook erg fijn, maar deze kwast brengt de poeder iets minder heftig aan en ik vind dat de Etos kwast het soms net iets te 'cakey' maakt. Ik gebruik deze kwast ook om mijn contour of blush iets meer te blenden, zodat alles mooi in elkaar overloopt.
 
Over contour gesproken: daarvoor gebruik ik mijn Etos highlight brush. Zoals je merkt ben ik erg fan van de Etos kwasten, haha. Ze zijn van erg goede kwaliteit, relatief goedkoop en werken gewoon heel fijn. Ik gebruik deze kwast alleen dus niet voor highlighter, want daar vind ik hem persoonlijk iets te compact voor, maar voor contouren vind ik hem geweldig. Ik heb deze kwast nog maar een weekje, maar ik weet nu al dat dit een blijvertje is.
 
Om mijn neus te contouren gebruik ik liever de e.l.f. small tapered brush. Deze is meer 'fluffy' dan die van etos en zorgt ervoor dat de contour wat subtieler is en dat vind ik bij mijn neus wel net zo fijn. Ook dit is een budget topper, maar een minpuntje is wel dat deze kwast alleen online te koop is en je redelijk wat verzendkosten moet betalen. Dus als je ooit een bestelling plaatst, probeer dan zeker eens deze kwast.
 
Mijn favoriete onderdeel van mijn make-up routine is toch echt wel de blush. Deze kwast is van essence en deze is er niet meer in de variant zoals je hem hierboven ziet. Hij heeft geloof ik nu een andere kleur. Dit is mijn oudste kwast die ik nog steeds in gebruik heb en ik heb ook nog nooit een andere blushkwast gekocht, omdat ik deze heel fijn vind werken. Ik moet wel zeggen dat de Real Techniques blush brush op mijn wishlist staat, maar absoluut niet met spoed, want deze kwast doet wat ie moet doen.
 
Met de Real Techniques setting brush kun je zo ontzettend veel dingen doen, het is echt een ideale kwast. Momenteel gebruik ik hem voor het setten van mijn oogschaduwbasis en de concealer onder mijn ogen en daarnaast ook nog voor highlighter. Ik wil heel graag een fan brush, maar ik heb nog geen goede kunnen vinden. Ik vind hem heel fijn voor alle drie de dingen, maar aangezien poeder mat is en highlighter glanzend, is het niet de beste combo, haha.
 
Je wenkbrauwen zijn het belangrijkste onderdeel van je gezicht, zeggen ze vaak en daar ben ik het totaal mee eens. Mijn wenkbrauwen zijn vaak echt verschrikkelijk en willen nooit mee werken, maar als ik klaar ben dan vind ik het wel beter dan als ik ze niet doe. Ik gebruik wenkbrauwpoeder en om dat aan te brengen gebruik ik deze twee schuin afgesneden kwastjes. Ik heb ze beide bij de DA gehaald en alleen op de bovenste staat een merk: bodyograhypro. De bovenste gebruik ik voor het 'omlijnen' van mijn wenkbrauwen en het staartje van mijn wenkbrauwen en de onderste voor het invullen van de rest.

Op naar oogschaduwkwasten. De drie die je hierboven ziet komen van Ebay en heb ik in een set gekocht met nog één andere kwast die ik niet gebruik. Ik gebruik ik als blendingkwast, de middelste is een pencilkwast waarmee ik mijn arcadeboog of buitenste ooghoek kan aanzetten en de onderste is ook een blendingkwast maar dan schuin afgesneden en hiermee kan ik heel mooi de arcadeboog aanzetten en tegelijkertijd blenden. Deze kwasten kostten geloof ik nog geen twee euro samen en doen hun werk prima.
 
Als laatste twee platte kwasten. De bovenste is van W7 en is wat kleiner. Hiermee kan ik bijvoorbeeld de buitenste ooghoek aanzetten of highlighter in de binnenste ooghoek of onder het wenkbrauwbot aanbrengen. De onderste gebruik ik om oogschaduw op mijn gehele ooglid aan te brengen en deze kwast komt van de Primark.
 
En dat waren dan mijn kwasten die ik het vaakste gebruik. In de foto hierboven zie je ze staan in een bakje van de Action op mijn kaptafel. Je ziet hier trouwens nog een paar kwasten die ik niet heb genoemd en dat zijn kwasten die ik heel weinig gebruik en daarom niet heb genoemd. Ik ben ontzettend blij met mijn kwasten en hoop dat jullie ook wat hebben gehad aan de informatie. Nog een hele fijne zondag!
 
Xx Lotte


Geen opmerkingen:

Een reactie posten