20 maart 2016

It's weekend tag!

Het is weer eens tijd voor een gezamenlijke tag! We hebben de 'It's weekend tag' ingevuld met vragen over wat wij doen in ons weekend. Weekend is natuurlijk het beste deel van de week en het leek ons daarom leuk om deze tag te doen. Als je benieuwd bent naar onze antwoorden, lees dan snel verder...

Heb je op zaterdag en zondag weekend of ben je op andere dagen vrij?
 Lotte: Ik zit nog gewoon op school, dus zaterdag en zondag is voor mij gewoon weekend.
Anouk: Dit geldt hetzelfde voor mij, ik zit ook nog gewoon op school dus dan heb ik zaterdag en zondag weekend, en daar ben ik altijd super blij mee!
Hoe laat sta je op in het weekend?
Anouk: Als zaterdag niet hoeven op te passen in de ochtend dan sta ik rond 12.00 uur op, maar als we wel moeten oppassen dan ligt het eraan hoe laat we daar moeten zijn.
Lotte: Inderdaad, als wij moeten oppassen is het anders, maar meestal sta ik ook vrij laat op. Ik ben dan wakker rond een uur of 8 en dan blijf ik nog in mijn bed liggen tot 12 uur.
Hoe ontbijt je in het weekend?
Lotte: Het ligt eraan of ik 's ochtends trek heb, want dan loop ik even naar beneden om mijn ontbijt op te halen en dan neem ik meestal gewoon een broodje met iets van ham. Maar meestal ben ik daar te lui voor en is mijn lunch mijn ontbijt.
Anouk: Meestal als ik uit mijn bed ga dan zijn ze bij ons al aan het middag eten, want mijn broer moet vaak vroeg voetballen, maar dan eet ik mijn broodje met boter en muisjes op als ze iets eten wat ik niet zo lekker vind. Als ze iets eten wat ik wel lekker vind laat ik mijn broodje liggen en eet ik meteen mee met hen, maar dit komt maar zelden voor.
Hoe ziet jouw weekend er meestal uit?
Anouk: Kort maar krachtig: zaterdag niks doen (tenzij we moeten oppassen of ik met Lotte heb afgesproken). Zondag ga ik meestal bezig met mijn huiswerk.
Lotte: Het was altijd zo dat Anouk en ik op zaterdag afspraken en even langs de winkels gingen, maar omdat we de laatste tijd vaak druk zijn of moeten oppassen, is dat bijna niet meer het geval. Dus vaak ben ik op zaterdag bezig met school of oppassen. Op zondag maak ik ook mijn huiswerk.
Wat doe je het liefst in het weekend?
Lotte: Het liefst slaap ik lekker uit, ga ik vervolgens gezellig met Anouk naar het centrum van ons kleine dorpje en daarna 's avonds lekker oppassen met z'n tweetjes! Dat is mijn ideale zaterdag. En dan voor zondag lekker uitrusten en op de bank hangen of bezig met onze blog.
Anouk: Het liefst uitslapen, daarna met Lotte gezellig naar het dorp langs alle winkels en bloggen. 'S avonds gezellig oppassen samen bij ons favoriete oppasadresje! Zondag ook weer uitslapen, daarna op mijn keyboard nieuwe liedjes aanleren en natuurlijk bezig zijn met onze blog.
Wanneer plan je je activiteiten voor het weekend?
Anouk: Als we moeten oppassen dan sturen ze ons een appje en dan zet ik het in mijn agenda, en als Lotte en ik weer willen afspreken dan zeggen we dat meestal op de dag zelf (helaas kan ik haast nooit afspreken in het weekend met mijn schoolvriendinnen, omdat we best wel ver van elkaar wonen). Met mijn huiswerk wat ik op zondag maak, dat doe ik al doordeweeks als we huiswerk op krijgen, dan zet ik het in wunderlist en dan kan ik zo zien wat ik allemaal nog moet doen.
Lotte: Dat verschilt heel erg. Oppassen krijgen we inderdaad via de groepsapps die we hebben met de ouders van onze oppaskindjes en afspraken met vriendinnen is of als we elkaar zien, maar meestal ook gewoon via app. Mijn huiswerk bekijk ik op het moment dat ik het ga maken en ik kom eigenlijk nooit tijd te kort, dus ik hoef het ook niet eerder te bekijken.
Ben je ook bezig met je studie/werk in het weekend?
Lotte: Zoals ik net al benoemde, maak ik mijn huiswerk altijd op zondag. Dit doe ik dan alvast voor de hele week en dan maak ik het huiswerk dat we door de week op krijgen, gelijk als ik thuis ben. Zo hoef ik op zondag vrijwel alleen het op vrijdag opgegeven huiswerk te maken en de eventuele verslagen te maken en presentaties en toetsen voor te bereiden.
Anouk: Ja op zondag ga ik meestal bezig met mijn huiswerk, tenzij ik zondag weg ga dan maak ik het op zaterdag. Ik hou er namelijk niet van om alles op het laatste moment te maken, wat andere klasgenoten van mij wel doen.
Hoe laat ga je naar bed in het weekend?
Anouk: Dit heb ik vermeld in mijn vorige artikel: de I love sleep tag.
Lotte: Het ligt er natuurlijk aan of we hebben opgepast of niet. Zo niet, dan rond een uur of 11. Zo wel, dan ga ik gelijk naar bed als ik terug ben gekomen van oppassen en dat verschilt heel erg per week.
En dat was de 'It's weekend tag'. We hopen dat jullie genoten hebben van onze antwoorden en we zijn ook ontzettend benieuwd naar jullie antwoorden. Laat het ons weten via de comments, e-mail of twitter. Nog een heel fijn weekend!
x Anouk & Lotte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten