26 december 2015

Winter/feestdagen nail art

 
De kerst is al bijna weer voorbij en oud en nieuw staat alweer om de hoek. Een weekje geleden begon de winter en daarom laat ik jullie vandaag een makkelijke nail art zien die je voor zowel de feestdagen als de rest van de winter kunt gebruiken.

 
 
Als eerste heb ik deze 'I love trends' nagellak van essence gebruikt in de kleur 09 the night of magic. Dit is een hele donkerblauwe nagellak uit de essence advent kalender die Anouk een paar weken geleden liet zien. Je kunt gewoon een kleur pakken die jij hierbij leuk vindt, maar ik vond deze wel mooi. Ik ga 3 nail arts laten zien: een sneeuwvlok, stipjes en vallende glitter.
 
Sneeuwvlok
 
Nadat je je nagel hebt gelakt in de donkerblauwe kleur pak je er een striper (nagellak met een heel dun kwastje) bij in een lichte kleur. Ik heb voor wit gekozen, omdat dat mooi te zien is op de donkere ondergrond. Hiermee zet je 3 streepjes vanaf een van de zijdes van je nagel.
 
 
Vervolgens maak je richting het uiteinde van elk streepje een V-vorm. De makkelijkste manier om dit te doen, vind ik, is om je striper op je nagel te zetten en je nagel voorzichtig een beetje te draaien.
 
 
Hetzelfde doe je eronder alleen dan iets kleiner. Dit kan een beetje priegelen zijn, maar als je de methode gebruik die ik bij de vorige stap uitlegde, moet het lukken.
 

Als laatse koos ik ervoor om nog een kleine stip met een goudbronzen nagellakje (essence 'I love trend' nagellak in 10 do you hear the jingle bells?). De stip is op de foto niet heel goed te zien, maar hij zit op de plek waar de 3 streepjes elkaar kruizen. En dan is je 1e nail art klaar.
 
Stipjes
 
Deze nail art is heel gemakkelijk en iedereen kan dit doen. Ik heb weer de goudbronzen nagellak gebruik die ik ook bij de vorige nail art gebruikte. Met een dottingtool (je kunt ook een satéprikker gebruiken) zit ik als eerste 2 stippen op mijn nagel zoals hierboven op de foto.
 
 
Vanuit daar kun je makkelijk de volgende stippen zetten en krijg je een gelijk patroon van stipjes. Heel makkelijk, snel en leuk.
 
Vallende glitter
 
Voor de andere 3 nagels heb ik de makkelijkste nail art gedaan. Wat je doet: je pakt een sponsje (dat kan een make-upsponsje, schoonmaaksponsje of een nail art sponsje zijn) en weer die goudbronzen nagellak. Je dipt het sponsje er een beetje in (vergeet niet om het een beetje op een blaadje af te deppen zodat er niet teveel af komt). En dan begin je het sponsje op het bovenste deel van je nagel te deppen en ga je geleidelijk aan naar het midden van je nagel. Op de foto zie je het minder goed, maar bovenaan de nagel is het heel dekkend en hoe meer naar onder je gaat hoe minder het wordt.
 
 
 Even de randjes een beetje schoonmaken met nagellakremover en dan is je nail art klaar. Ik ben er heel blij mee en heb al een aantal complimentjes gekregen. Ik ga zo naar een kerstfeestje met mijn familie en dan is dit een leuke, feestelijke nail art om te dragen.
 
Ik hoop dat jullie het leuk vinden en als je het gaat namaken, laat het ons dan vooral weten in de comments of via social media. Dan wensen zowel ik als Anouk jullie nog een hele fijne kerst toe en alvast een gelukkig nieuw jaar! Wij vonden het een heel mooi jaar en we hopen dat jullie ook een mooi jaar hebben gehad.
 
Xx Lotte


Geen opmerkingen:

Een reactie posten