13 december 2015

Persoonlijke update


Vandaag even een keer wat anders dan normaal. De laatste tijd is er veel gebeurd en dat wou ik graag met jullie delen. Ook wil ik jullie gelijk even uitleggen waarom er van mijn kant de komende tijd misschien wat minder (lange) artikelen online zullen komen. Ik hoop dat jullie het leuk vinden dat het een wat ander artikel is dan normaal, want ik vind het altijd wel interessant om op andere blogs te lezen.

De afgelopen tijd is er ontzettend veel gebeurd en dat leverde veel vrolijkheid op, maar ook heel veel stress. Zo heb ik bijvoorbeeld acht keer acht uur bijles gevolgd voor natuur & techniek (biologie en natuurkunde) en aardrijkskunde, omdat ik volgend jaar (als ik slaag in ieder geval) naar de Pabo wil. Mocht je het niet weten: als je de Pabo (basisschooldocent) wilt doen en je hebt een havo diploma, dan heb je drie toetsen (natuur & techniek, aardrijkskunde en geschiedenis) die je moet halen. Mocht je een van die vakken hebben dan hoef je die toets niet te maken (ik hoef geschiedenis dus niet te doen). Ik ging hiervoor dus op bijles en heb toen ook maar gelijk de toetsen geprobeerd. Ik vond het heel lastig en was er dan ook heilig van overtuigd dat ik voor n&t niet was geslaagd, maar wat bleek: ik was voor beide geslaagd! Ik heb dus veel stress gehad, omdat ik heel wat dagen op school gemist heb en hard voor die toetsen heb geleerd, maar het heeft me wel een toegangsbewijs voor de Pabo gegeven en daar ben ik ontzettend blij mee!
 
Daarnaast was ik op 8 december jarig. En nou denk je misschien: wat is daar nou erg aan? Nou op zich niets, maar omdat ik nu qua school in een drukke periode zit, sinterklaas net achter de rug was en ik die toetsen ook net pas had gedaan, was het niet de beste timing. Ook was ik op een dinsdag jarig en kwam er de hele dag door visite waardoor ik die dag dus geen huiswerk of leerwerk heb kunnen doen. Én ik ging de dag erna ook nog met school naar de musical Soldaat van Oranje (wat echt te gek was!). Allemaal leuke dingen op een rij, maar weinig tijd voor school én weinig tijd voor bloggen...
 
Nu zal je misschien denken: ach... je hebt over een weekje kerstvakantie, dan kun je even rusten en lekker bloggen, maar jammer genoeg mocht ook dat niet de waarheid zijn. Mijn school dacht namelijk dat het wel leuk was om na de kerstvakantie een toetsweek in te plannen. Gelukkig begint de toetsweek pas op 14 januari, maar ik zal toch echt wel in de vakantie moeten gaan leren. Daarnaast heb ik natuurlijk ook nog kerst en oud & nieuw, wat ik gezellig met familie en vrienden vier en waar ik ontzettend veel zin in heb, maar dat wordt dus alles behalve een rustige vakantie.
 
Behalve toetsen moet je in je examenjaar natuurlijk nog veel meer doen en ook die deadlines liggen natuurlijk allemaal net na de kerstvakantie: Profielwerkstuk, boekverslagen, presentaties, mondelingen, praktische opdrachten en natuurlijk al het huiswerk en leerwerk. Alleen al bij het denken aan alles wat ik nog af moet krijgen, wordt ik al helemaal gestrest. Ik ben een heel geordend persoon en heb mijn to-do lijstjes dan ook al helemaal uitgepland en ik weet dat ik het allemaal gewoon af zal krijgen, maar die stress... wat ben ik blij als dat allemaal voorbij is.
 
Misschien wat ver vooruit gedacht, maar in februari hebben we natuurlijk ook nog de voorjaarsvakantie. Ik heb ontzettend veel geluk dat mijn broer vrij kan krijgen, want onze ouders nemen ons die vakantie mee naar Madeira! Ik kijk er nu al naar uit, maar misschien heb je het al geraden, want er komt weer iets om de hoek krijgen. Mijn school moet namelijk tussen de toetsweek na de kerstvakantie en het examen nog één toetsweek zien te plannen en ja hoor, dat is natuurlijk na de voorjaarsvakantie. Dus ook in die periode zal ik hard vooruit moeten werken voor zowel school als blog.
 
En dan als laatste tegenslag van dit klaagartikel: ik ben op dit moment ook nog eens ziekjes. Ik ben snel moe, verkouden, heb keelpijn, slaap slecht en heb hoofdpijn. Ik weet van mezelf dat ik een slechte weerstand heb en dat heb ik ook altijd al gehad en op momenten als deze waarin ik zoveel stress heb, wordt ik al snel ziekjes; iets wat ik écht even niet kan gebruiken.
 
Nu weet ik maar al te goed dat ik niets te klagen heb, want ik heb allemaal leuke dingen meegemaakt en ga ontzettend veel leuke dingen doen het komende half jaar, maar op dit soort momenten waarin ik me even besef dat ik daar nog lang niet ben, mag ik van mezelf best even klagen, haha. Tevens is dit ook even een artikel om te laten weten waarom het voor kan komen dat ik de komende tijd minder (lange) artikelen online zet en dat dit alles ook de reden is dat dat de afgelopen tijd ook is gebeurd. Ik probeer het te voorkomen en vooruit te werken als dat kan, maar school gaat gewoon echt voor hoeveel ik ook van bloggen houd. Ik hoop dat jullie het begrijpen.
 
Xx Lotte
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten