27 september 2015

Mijn avondroutine

Ongeveer een jaar geleden heb ik jullie mijn ochtendroutine laten zien, maar mijn avondroutine heb ik eigenlijk nog nooit met jullie gedeeld. Dat kwam doordat ik al heel lang op zoek ben naar een reiniging en huidverzorging die wel voor mijn huid werkt. Na zo'n 3 à 4 jaar heb ik het dan eindelijk gevonden. Door deze routine ben ik zo goed als af van mijn acne. Ik heb nog steeds wel hier en daar een puistje, maar echt acne gelukkig (bijna) niet meer. Dus ik vond het wel tijd om mijn avondroutine met jullie te delen.

Stap 1: Reinigen
Als eerste moet je er natuurlijk voor zorgen dat je je gezicht reinigt. Of je nu wel of niet make-up op hebt, dit blijft een belangrijke stap, omdat het naast dat het je make-up eraf haalt, ook de vetten en bacteriën van je huid afhaalt die kunnen zorgen voor bijvoorbeeld onzuiverheden.
 
Zelf begin ik altijd met mijn oogmake-up eraf te halen. Hiervoor gebruik ik kokosvet (ik heb deze met een mixer opgeklopt zodat het een mousse is, zo is het makkelijker te gebruiken) en de reinigingslotion van Nivea op 2 watjes. Ik pak een beetje kokosvet op mijn vingertoppen en begin hiermee zachtjes over mijn ogen en wenkbrauwen heen en weer te masseren. Ik voel aan mijn wimpers wel of de mascara eraf is en dan haal ik met de watjes en de reinigingslotion het kokosvet weer weg.

Dan is het tijd voor de rest van mijn make-up. Hiervoor heb ik 2 methodes: eentje voor als ik haast heb en eentje voor als ik nog wel wat tijd heb. De eerste methode is weer met kokosvet. Hierbij doe ik eigenlijk hetzelfde als met mijn oogmake-up: ik pak een klein beetje op mijn vingertoppen en dit masseer ik in op mijn gezicht. Dan pak ik mijn face wash van Neutral en dit masseer ik ook in mijn huid als de kokosvet en de make-up er nog op zit. Dit zorgt ervoor dat ik het daarna gewoon met water kan wegspoelen. Deze methode duurt in mijn geval langer dan de volgende, omdat ik de laatste stap altijd in de douche doe. De reden daarvoor is omdat ik anders vet in mijn kleren krijg en dat is er lastig uit te krijgen. Bij de tweede methode is de laatste stap hetzelfde, maar in plaats van kokosvet gebruik ik een make-updoekje van PS love your skin (te koop bij Primark), zodat ik niet in de douche hoef.
 
Als laatste stap in mijn reiniging gebruik ik mijn skin tonic van Neutral. Dit doe ik op een watje en haal ik zachtjes over mijn gezicht. Een tonic zorgt ervoor dat de laatste restjes make-up worden weggehaald, maar ook de laatste restjes vet en reiniger. Zo weet je zeker dat je huid helemaal schoon is en klaar voor je huidverzorging.  
 
Stap 2: Huidverzorging
 
Als mijn gezicht gereinigd is, ga ik aan de slag met mijn huidverzorging. Als eerste breng ik daarvoor een crème aan van Neutral. Voor mij werkt deze crème goed, omdat hij niet te voedend is voor mijn vette huid. Heb je een drogere huid dan zou ik een ander crème zoeken. Ik doe een half pompje op mijn vingertoppen en masseer dit zachtjes in de huid.
 
Als extra stap gebruik ik de Green Balm van Móa. Het lijkt op een soort van vaseline met een heel licht groen kleurtje eraan. Ik gebruik dit op puistjes en littekens. Het zorgt er voor dat mijn puistjes eerder weggaan en dat mijn littekens sneller vervagen. Sinds ik dit gebruik, merk ik echt het verschil en met zo'n klein potje kan je echt heel lang. Het enige nadeel vind ik dat het gewoon heel vettig is en niet echt in je huid trekt.
 
Iets was ik de hele dag door gebruik, maar vooral voor ik na bed ga, is lippenbalsem. Ik kan niet zonder en ik weet dat heel veel mensen dat hebben. Mijn favorieten zijn van Carmex en Maybelline. Ik vind ze fijn werken en mijn stroeve, soms gebarsten lippen, zijn de volgende dag weer lekker zacht en gevoed.
 
Waarom deze producten?
Het lijken misschien veel stappen, maar hoe beter je je huid verzorgt hoe langer het mooi blijft. Ik heb 4 à 5 jaar nu gestruggled met acne en dat vond ik verschrikkelijk. Producten leken voor een maand te werken, maar dan kwam de acne weer terug en moest ik weer wat nieuws zoeken. Ik las op een gegeven moment een artikel waarin iemand vertelde dat je een huid met acne zo zacht mogelijk moest behandelen, want hoe meer je het irriteert hoe erger de acne word. Logisch dacht ik op dat moment, maar ik had er nooit zo over nagedacht.
 
Vanaf dat moment heb ik mijn huidverzorging stap voor stap omgewisseld voor een nieuwe. Om alles gelijk weg te gooien en in te ruilen voor iets nieuws zou too much voor mijn huid zijn en ook wel heel duur. Langzamerhand ben ik overgestapt naar de producten van Neutral en natuurlijke producten. De producten van Neutral bevatten geen parabenen, parfum, kleurstoffen en (slechte) alcohol, oftewel vrij van de ingrediënten die je huid het meest irriteren. Toen ik de producten een maand ging gebruiken, merkte ik dat mijn huid een stuk minder rood was en mijn acne een stuk begon af te nemen. Nu gebruik ik het zo ongeveer 4 maand en ik ben er absoluut over te spreken!Ook natuurlijke producten hebben een goed effect op mijn huid, zolang er maar geen irriterende producten in zitten.
 
Ik ben op dit moment heel erg blij met mijn huidverzorging en ik hoop dat ik misschien iemand heb kunnen helpen die misschien ook, net als ik altijd had, niet meer weet wat hij/zij aan moet met zijn/haar huidverzorging.
 
Xx Lotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten