7 januari 2015

DIY arrow schilderij


Door Lotte – Afgelopen weekend is er een DIY hart schilderij online gekomen en in dat artikel heb ik jullie al laten weten dat er deze week nog een DIY schilderij online zou komen en hier is het dan. Ik ga jullie laten zien hoe je een arrow schilderij kan maken.


 
Ook bij dit schilderij begin ik met hetzelfde 25cm bij 25cm doek dat ik in een 3-pack kocht bij de action voor €1,35. Verder heb ik ook acrylverf (rood, geel en wit), kwasten, gouden stift, vloeibare lijm en glitter gebruikt.

 
Als eerste heb ik het hele doek in een soort roze/koraal/zalm kleur geschilderd. Dit is precies dezelfde kleur als bij het andere schilderijtje. Ik heb dit gemaakt door rood, geel en wit te mengen. Bij mij had het 2 a 3 laagjes nodig.

 
Ik heb de pijlen overgetrokken van een uitgeprint voorbeeld, maar je kan ze natuurlijk ook zelf tekenen. Ik heb de middelste pijl iets langer gemaakt dan de andere 2, omdat ik dat wel leuk vind staan. De makkelijkste manier vond ik om in het midden van de pijn een plakbandje te doen en het dan over te trekken, zo kan het niet verschuiven.


Toen heb ik een gouden stift gepakt en de pijlen ingekleurd. Ook al ga ik hierna glitter gebruiken, ik vond het toch beter om het wel te doen zodat als er ergens geen glitter zit of het er ooit afvalt, heb je als nog een gouden achtergrond en valt het minder op.


Nu pak je een klein kwastje en een beetje vloeibare lijm en gaat de pijlen invullen met lijm en strooit er vervolgens glitter op. Als dit is opgedroogd kan je met een schone, droge kwast de overige glitter wegvegen, maar ik moet toegeven dat dit redelijk lastig is. Ik heb het deel dat er niet af wou gewoon erop laten zitten en ik vind het eigenlijk wel leuk.


Nog even een laagje haarlak om te zorgen dat de glitter op zijn plek blijft zitten en dan ben je alweer klaar. Deze is een stuk simpeler dan die van afgelopen weekend, maar ik vind dat juist wel leuk, omdat ik ze bij elkaar heb hangen. (Door het slecht licht op mijn kamer lijken de kleuren anders, maar de kleur van de andere foto's is de kleur zoals het is)

Ik hoop dat jullie het leuk vonden en het misschien wel na gaan maken. Als jullie dat doen vergeet dan geen foto te sturen naar ons via facebook, twitter of via de mail. Dat zouden we heel leuk vinden.

Xx Lotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten