14 december 2014

How to: Manicure


Hoii allemaal, het is bijna kerst en dan is het natuurlijk leuk om je nagels in een leuk opvallend kleurtje te lakken. Vandaag laat ik je zien hoe ik een manicure op mijn nagels doe met een opvallend kleurtje.




De spullen die ik heb gebruikt zijn:

Een vijl, hand / nagelcreme.

Basecoat, een paars/ roze kleur nagellak, topcoat.

Als eerste ging ik mijn nagels rond vijlen met een vijl. De vijl die ik heb gebruikt heb ik bij de kruidvat gekocht voor €1.39.

Nadat ik mijn nagels had rond gevijld deed ik wat hand/ nagelcreme van vaseline op mijn handen en wreef ik het goed in mijn handen en nagels. De hand/ nagelcreme van vaseline heb ik bij de kruidvat gekocht voor €1.00.

Toen ik hand/ nagelcreme op mijn handen had gesmeerd ging ik met de achterkant van de vijl mijn nagelriemen voorzichtig naar achteren duwen.

Nadat ik mijn nagelriemen voorzichtig had teruggeduwd deed ik basecoat op mijn nagels, dit doe ik omdat ik een donkere kleur aan ga brengen, als ik lichtere kleuren zoals geel op mijn nagels doe dan doe ik er geen basecoat onder. Toen ik de basecoat had opgebracht aan mijn nagels ging ik het even 5 minuten laten drogen, zo wist ik zeker dat de basecoat goed op mijn nagels zat. De basecoat heb ik trouwens gekocht bij de action voor maar €0.50 cent.

Na 5 minuten wachten pakte ik mijn lakje van essence het is nummer: 175 be berry now! Ik lakte hiermee mijn nagels, ik had maar 1 laagje aangebracht omdat hij al heel goed dekte.  Dit kleurtje vindt ik echt heel mooi, hij past ook wel bij de winter. Dit lakje van essence is maar €1,69.
Toen ik het kleurtje op mijn nagels had gelakt wachtte ik 1 uur, en na dat uur deed ik er topcoat op. Na de topcoat wachte ik ook nog 1 uur zo wist ik zeker dat mijn nagels droog waren. De topcoat heb ik ook gekocht bij de action voor maar €0.50 cent.


 Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien hoe ik mijn nagels lak en laat me weten in de comments hoe jullie een manicure bij jezelf doen en of jullie nog tips hebben. Ook is het altijd leuk om te horen wat jullie graag zouden zien op MyHappyBeauty. Nog een fijne week en hopelijk tot volgende week!
x Anouk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten