2 april 2017

Mijn vakantie: Londen

Maandag 27 maart tot donderdag 30 maart ben ik naar Londen geweest met school. Er waren 8 mensen van mijn klas mee en de rest van de mensen kwamen uit andere klassen. In totaal waren er 77 mensen die mee gingen naar Londen. Het was korte vakantie in Londen, maar ik heb het wel erg leuk gehad!
Het was Maandag 27 maart ik had mijn wekker om 05.10 gezet, het was echt heel vroeg, maar ik had gelukkig 6 uur geslapen. Ik stapte met een moe gevoel mijn bed uit, maar het was het waard, want ik ging namelijk naar Londen toe en ik had daar echt heel veel zin in! Om 06.05 uur brachten mijn ouders mij weg met de auto naar mijn school, want iedereen die naar Londen ging moesten om 06.30 op school zijn. Eenmaal op school aangekomen bleef ik nog even in de auto zitten, want ik zag nog niemand van mijn klas. Al snel zag ik iemand en stapte ik de auto uit en nam afscheid van mijn ouders en liep naar dat klasgenootje toe met mijn koffer en tas. Even later kwamen er al meerdere klasgenootjes en liepen we naar een plek toe waar we een kofferlabel kregen, daar moesten we onze gegevens op zetten. 

Rond 07.00 uur liepen we naar de bus toe en mochten we de koffers inladen. We hadden een mooi plekje vooraan en gelukkig hadden we veel beenruimte, want ik heb best wel lange benen. Eenmaal in de bus werd iedereen een beetje wakker en kreeg iedereen het besef dat we echt naar Londen gingen. De busreis duurde 13/15 uur, maar voor mijn gevoel zaten we nog niet eens 4 uur in de bus. We gingen eerst met de bus naar Calais (plaats in Frankrijk) en daar stapte we op de boot naar Dover (plaats in Engeland). Daarna moesten we nog een aantal uren rijden voordat we bij ons hotel waren. 

Rond 19.15 Engelse tijd kwamen we aan bij ons hotel, we zaten in het Euro Queens hotel in Crystal Palace. Van te voren hadden we nog naar de recensies gekeken en die waren erg wisselend, dus we kwamen er ook aan met een wisselend gevoel of we een goede hotelkamer hadden. Even later kregen we een pasje van onze hotelkamer, ik zat met 3 andere meiden op de kamer. We kwamen onze kamer in en het zag er redelijk goed uit. Wij mochten niet klagen met onze kamer, want onze kamer zag er redelijk goed uit. Even later gingen we naar de andere klasgenootjes toe, om te kijken naar hun kamer en hun kamer was al een stuk minder mooi dan die van ons, dus we hadden echt geluk gehad qua kamer.

 Rond 19.45 gingen we eerst naar de supermarkt in de buurt en daarna gingen we op zoek naar een restaurant waar we gingen eten. Ons plan was eigenlijk om met de metro ergens naar toe te gaan om bij de mc Donalds te gaan eten, maar er zat geen metro dicht bij onze hotel en we wisten anders niet hoe we er moesten komen, dus hebben we na een lange discussie besloten om ergens in Crystal Palace te gaan eten. Rond 21.30 (Engelse tijd) stapte we een restaurantje binnen en gingen we daar wat eten, gelukkig was het eten snel klaar, want ik had een hele zere buik, omdat ik super veel zin had in wat eten. Na ongeveer een half uur had iedereen het eten op en gingen we weer terug naar onze hotelkamer. Alle klasgenootjes kwamen bij ons op de kamer en toen gingen we nog een spelletje spelen, namelijk het spelletje the 30 second challenge. Na een tijdje was iedereen erg moe en gingen ze weer naar hun eigen hotelkamer, wij maakten ons klaar voor bed en rond 01.30 gingen we slapen. 

De volgende dag werden we wakker door de wekker, die ging namelijk om 06.10. Om 06.30 waren we allemaal ons bed uit en gingen we ons klaarmaken. Om 07.00 uur moesten we namelijk ontbijten, dus we kwamen daar aan bij het ontbijt en hadden wel erg trek in wat eten. Wat kreeg je daar als ontbijt: 2 geroosterde witte broodjes met wat gezouten boter of wat jam, dat kon je zelf kiezen. Ook het drinken mocht je zelf kiezen, maar er was niet echt veel keus, dus ik nam appelsap. Het geroosterde broodje met gezouten boter was niet echt lekker en de appelsap die ik had smaakte naar ranja. Ik had van het ontbijt wel wat meer van verwacht, dus ik en de andere meiden hadden best nog wel trek, maar we hadden helaas niet meer genoeg tijd om nog naar de supermarkt toe te gaan.


Om 08.15 liepen we naar de bus toe, want om 10.00 uur kregen we een stadsrondrit en we moesten er eerst nog naar toe rijden. De stadsrondrit was erg leuk, alleen het duurde net iets te lang en iedereen had erge trek, want het ontbijt was vrij matig en de stadsrondrit duurde tot 14.00 uur. Gelukkig had ik nog een aantal lekkere snacks in mijn tas zitten, maar alsnog had ik erge trek. Toen de stadsrondrit afgelopen was zette de chauffeur ons af en hadden we die middag een eigen invulling. Wij gingen als eerste een eettentje opzoeken. 


Tijdens de lunch bespraken we waar we die middag naar toe gingen, we hadden besloten om naar een cd winkel te gaan, want daar wou graag iemand naar toe en daarna zijn we met de metro (elke dag kregen we van school een metrokaartje, zodat je overal naar toe kon gaan) naar de langste glijbaan geweest in Londen. Ik ben er zelf niet van af geweest, want ik vond het nog al prijzig, maar 2 andere klasgenoten zijn er wel van af geweest en die vonden het erg leuk!


Daarna gingen we met de metro naar Victoria Street om daar te eten bij de mc Donalds, want die avond moesten we ons om 19.00 uur melden bij het Apollo Victoria Theater. We gingen namelijk naar de musical Wicked. Het was een erg leuke musical, alleen ik werd een beetje afgeleid door de persoon die naast me zat, dat vond ik erg jammer. Na de musical de Wicked gingen we weer met de metro en de bus terug naar ons hotel, want we waren allemaal erg moe. Toen we in onze hotelkamer aankwamen ging ik me nog eerst even douchen en daarna maakte ik me klaar voor bed. Rond 01.15 uur gingen we slapen.

De volgende ochtend hadden we de wekker gezet om 07.00 uur, want we gingen om 07.45 bij de supermarkt ons ontbijt halen, we wouden niet meer ontbijten bij ons hotel, omdat dat de vorige dag toch niet goed beviel. Nadat we bij de supermarkt waren geweest gingen we weer terug naar het hotel, want we moesten ons verzamelen. Even later liepen we met 60 mensen naar het treinstation, want we moesten om 10.00 uur ergens zijn omdat we de Jack the Ripper wandeling gingen doen. Toen we daar aankwamen, werden we verdeeld in groepen en toen liepen we met een soort gids mee die ons vertelde over Jack the Ripper. De eerste 2 kleine verhaaltjes over Jack the Ripper heb ik nog gehoord, maar later haakte ik af, want ik kon niet echt meer vooraan staan en als je niet vooraan stond kon je ook niet goed meeluisteren.


Na de Jack the Ripper wandeling gingen we eerst even ergens lunchen, ik nam een broodje met ham en kaas en die was echt heel lekker. Toen liepen we naar het metrostation toe, want we gingen met de metro naar Chinatown, want daar wou ik heel graag een keer heen. 


We zijn toen ook naar de M&M world geweest en we hebben daar een beetje rondgehangen. Even later kwamen we de M&M world uit en liepen we naar de mc Donalds om een ijsje te halen. Bij de mc Donalds gingen we even verder beslissen wat we gingen doen die middag. Eigenlijk was het de bedoeling dat we museums gingen bezoeken, maar daar hadden we geen zin in en dat hoefde gelukkig niet meer. 


Dus we hadden daarna besloten om naar Camden town te gaan, daar hebben we even rondgewandeld en gegeten. 


Even later gingen we weer met de metro naar de Big Ben en bleven we daar even hangen. Bij de Big Ben zagen we allemaal bloemen liggen, dat komt omdat er een week geleden voordat wij naar Londen gingen een aanslag is gebeurt in Londen, dus het was best wel gek om op dat moment daar te staan. Nadat we even bij de Big Ben waren pakten we de bus naar Crystal Palace. 

We waren allemaal erg moe en ik kreeg een aantal irritaties... Toen we in Crystal Palace waren gingen we naar de supermarkt en daarna zijn we naar het hotel gegaan. We gingen in de lobby van het hotel zitten, want we moesten om 21.30 ons melden bij het hotel. Om 22.30 vertrokken we weer met de bus naar Dover en daar stapten we weer op de boot naar Calais. Gelukkig ging het deze keer erg snel bij de douane, want de heenreis moesten we 1,5 uur wachten totdat we op de boot konden, hierdoor hadden we toen ook een boot gemist. Maar gelukkig ging de terugreis sneller bij de douane, we hoefden niet eens onze paspoorten te laten zien.

Iedereen was erg moe en heel veel sliepen de terugreis op de boot. Toen we bij Calais waren, gingen we weer met de bus naar school toe, dit duurde nog een aantal uren. Ik probeerde te slapen in de bus, maar uiteindelijk heb ik maar 2 uur in totaal kunnen slapen en ik was nog steeds erg moe. Om 07.45 kwamen we aan in Apeldoorn en gingen we daar ontbijten bij de La Place. Voor 2 croissantjes heb ik €4,- moeten betalen, dat vind ik persoonlijk best veel, maarja... Daarna gingen we weer op weg naar school en rond 09.30 kwamen we daar aan. We moesten nog even wachten, want onze koffers stonden helemaal achterin. Na 10 minuten had ik mijn koffer en ben ik naar mijn moeder gelopen, ik vond het fijn om haar weer te zien. Daarna liep ik met mijn moeder naar de auto en zijn we naar huis gegaan. Ik was erg moe, dus toen ik thuis kwam ging ik wat eten en poetste ik mijn tanden en deed mijn pyjama aan en ging ik lekker naar bed toe, ik heb toen lekker 5 uur geslapen in mijn bed. 

Ik heb een erg leuke korte vakantie gehad in Londen, ik heb veel gezien en ook veel foto's gemaakt! In Londen zelf zat ik me te bedenken dat ik best wel een keer 2/3 maanden met een goede vriendin wil rondreizen door Londen, want dat lijkt me echt gaaf! Nogmaals ik heb het erg leuk gehad, maar soms waren er ook kleine dingen waar ik me echt aan kon irriteren, daarom was ik toch wel een beetje blij dat het was afgelopen. 

Zijn jullie wel eens naar Londen geweest en hebben jullie nog tips waar ik de volgende keer zeker naar toe moet gaan als ik in Londen ben? Laat het me weten in de comments, ik wil namelijk alle leuke plekken van Londen zien!

Liefs Anouk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten