12 juni 2016

Mijn vakantie: Pineda de Mar

Een beetje laat, maar zoals beloofd heb ik voor jullie en artikel over mijn vakantie in Pineda de Mar, Spanje waar ik samen met mijn vriendinnen Lotte en Sanne heen ben geweest. Wij zijn 5 dagen naar een all-inclusive hotel geweest om de stress van de examens kwijt te raken en zoals jullie wel zullen merken hebben wij niet heel veel gedaan en daarom heb ik ook niet heel veel foto's, maar de foto's die ik heb wilde ik wel graag met jullie delen.



In de nacht van maandag 30 op dinsdag 31 mei reden wij om drie uur weg bij mij thuis. Mijn vriendinnen hadden bij mij gelogeerd, ook al hebben we niet echt geslapen, en mijn vader bracht ons naar het vliegveld. Het inchecken en boarden ging een stuk soepeler dan verwacht en na een vlucht van twee uur landden we om half 9 in Girona, Spanje. Na het ophalen van de bagage stond onze reisleidster al klaar bij de uitgang om ons te vertellen in welke bus we moesten en even later reden we met een volle bus langs alle kustplaatsjes met natuurlijk als laatste bestemming ons hotel: Top Pineda Palace in Pineda de Mar. Hier begon onze 5-daagse relaxvakantie.

We checkten in bij de balie en kregen allerlei pasjes (wat eigenlijk een beetje overbodig was, maar blijkbaar vonden ze het daar een handig systeem). We kregen er een voor onze kamer en dan ieder nog twee pasjes, met daarachter een heel systeem, voor eten en drinken. Hoewel we rond half 11 er al waren en we officieel pas om één uur konden inchecken, mochten we al gelijk in de kamer. We pakten onze koffers uit voor zover nodig, trokken wat luchtigere kleding aan en gingen eerst even langs de bar om wat te eten en te drinken. Vervolgens gingen we even kijken bij het zwembad (die boven op het dak van ons hotel was!), het strand en de rest van ons hotel om daarna onze zwemkleding aan te trekken en lekker aan het zwembad te gaan liggen. Het zwembad was, zoals je hierboven al ziet, niet heel groot, maar perfect om even af te koelen. Er was altijd wel een ligbed vrij en aan de ene kant had je uitzicht op de bergen en aan de andere kant op de zee, echt prachtig.
Rond vijf uur kwam onze reisleidster om met ons nog wat dingen door te nemen over ons hotel, de omgeving en waar we terecht konden als we iets nodig hadden. Om half 8 gingen we eten en daarna zijn we snel naar onze hotelkamer gegaan om lekker te gaan slapen, want wat waren wij moe!


Op dag twee hebben we lekker rustig aan gedaan en hebben we eigenlijk alleen op het strand gelegen, gegeten, gedronken en even het stadje ingelopen. We waren namelijk nog steeds moe van de vliegreis en waren nog niet echt van plan om iets te ondernemen. Het eten in het hotel was trouwens wel vrij uitgebreid, maar kwalitatief niet heel geweldig. Wij hadden all-inclusive en aten dus bijna de hele dag door, haha.
Het strand was geen zandstrand, maar met fijne kiezels en het water was echt heel mooi blauw en helder. De temperatuur van het water was vrij koud, maar als je er door was, was het echt heerlijk om in te zwemmen. In het stadje hebben we wat winkeltjes gekeken en een ijsje gehaald.





De volgende dag besloten we dat het een mooie dag was om de trein te nemen naar Barcelona. Een retourtje kostte ongeveer tien euro en je was 1,5 uur onderweg. Het spoor lag recht voor ons hotel en het station op zo'n 200m afstand, dus dat was heel makkelijk.
In Barcelona hebben we besloten om een uur te wandelen naar de Sagrada Familia en via een andere weg weer terug naar het station. Naar de Sagrada Familia ging goed, maar weer terug naar het station, dat ging minder: we verdwaalden. Uiteindelijk hebben we de metro terug genomen en we waren helemaal kapot. Ik had zelfs aan de binnenkant van mijn bovenbenen hele grote paarse vlekken van het langs elkaar schuren van mijn bovenbenen en heb vervolgen de hele avond verder op bed gelegen.
Barcelona was mooi, maar als ik eerlijk ben, denk ik niet dat ik er snel weer heen zou gaan.




De vierde en laatste volledige dag die we hadden hebben we besteed op het strand en in de zee. Verder niet heel veel gedaan en vooral gerelaxt, want dat was de hele bedoeling van deze vakantie. Dus over deze dag valt niet veel meer te vertellen dan dat ik ontzettend genoten heb met een boek op mijn strandlaken en af en toe even lekker de zee in. 'S avonds hebben wij onze koffers al voor het grootste deel ingepakt en gewogen voor de volgende dag.



Toen was de laatste dag aangebroken. Om tien uur s' ochtends moesten wij uitchecken en hadden wij dus geen kamer meer. Onze koffers stonden in de bagageruimte van het hotel en de ochtend hebben wij doorgebracht in de lobby van het hotel, omdat het buiten nog te koud was. Toen het zonnetje begon door te komen hebben wij onze bikini's uit de koffers gehaald en ons omgekleed in de openbare wc's van het hotel om nog even van onze laatste dag te genieten aan het zwembad.
Omdat wij om half 7 werden opgehaald om terug naar het vliegveld te gaan en het avondeten pas begon om half 8, hebben we onze vakantie afgesloten door gezellig met z'n drietjes uit eten te gaan bij een restaurantje in de buurt en lekker pizza en lasagne te eten.
Toen we eenmaal werden opgehaald, waren we eigenlijk al op, maar we moesten pas om tien uur vliegen. Na een lange wachtrij voor de incheckbalie en een gelukkig wat soepelere doorgang bij de douane hebben we nog even een ijsje gehaald bij de Mc Donalds op het vliegveld om vervolgens richting het vliegtuig te lopen.
Om 10 over 12 kwamen we aan op Schiphol, waar we na het halen van onze bagage nog een uur moesten wachten op mijn ouders die ons kwamen ophalen.
Maar uiteindelijk hebben we het gered en kwamen we allemaal weer heel thuis.


Het was een geweldige vakantie die ik niet snel meer zal vergeten en ondanks dat het de bedoeling was dat het een heerlijke luie vakantie zou moeten worden waarnaar we compleet uitgerust zouden zijn, ben ik nu, een week nadat ik terug ben, nog steeds heel moe, haha. Deze geweldige ervaring met twee van mijn beste vriendinnen is voorbij en ik kan niet wachten tot ik in de zomervakantie met mijn andere beste vriendin (aka Anouk) op vakantie kan!


Xx Lotte




Geen opmerkingen:

Een reactie posten