17 april 2016

VEED 2016! ♥

Sorry het artikel staat later dan gepland online, maar hier is het dan eindelijk! Het is een lang artikel geworden dus ik hoop dat jullie er zin in hebben.
Ongeveer een week geleden ging ik met een vriendin samen naar Veed. Voor de personen die niet weten wat Veed is, dat is een evenement waar allerlei youtubers komen en die kun je dan ontmoeten. Het was voor ons allebei de eerste keer, dus we wisten niet precies wat we konden verwachten. 

Zaterdag 9 april, mijn wekker ging om 05.30, ik ging uit mijn bed op me klaar te maken en om 06.07 bracht mijn vader me naar het station. Mijn vriendin stond daar al en toen liepen we samen naar de trein. We moesten ongeveer 2 uur in de trein zitten voordat we op station Amsterdam centraal waren. De heenreis verliep gelukkig prima. Toen we op station Amsterdam centraal waren moesten we verder met de bus, we hadden wat we dachten niet de goede bus gekozen, maar gelukkig was het wel zo. Tijdens de busrit kwamen we een ander meisje tegen die ook naar Veed ging, zij liep later met ons mee die richting op. Toen we uit de bus stapte, moesten we nog ongeveer 9 minuten lopen voordat we er waren, nou dat was gelukkig niet zo'n ramp. We liepen onderweg naar Veed, mijn vriendin was met haar vriendin aan het praten via de telefoon en dat andere meisje en ik liepen er naast. Op een gegeven moment stak er ineens een hoofd uit een rode auto, hij zei: 'weten jullie waar Veed is?' Mijn vriendin zegt zo: 'ja dat is daar ergens.' Op het moment dat zij dat zei dacht ik hé dat is Thomas de vriend van Rutger (Furtjuh). Het was echt super grappig dat we hem onderweg tegen kwamen. Die reactie van mijn vriendin vond ik zo grappig, volgens mij had ze het op het eerste moment niet eens door dat dat Thomas was, omdat ze aan de telefoon was met een andere vriendin. 

We moesten nog zo'n 3 minuten lopen en we waren de hele tijd over aan het praten over dat Thomas ineens zijn hoofd uit het raam stak. Na die paar minuten lopen waren we er. Er stonden al heel veel mensen, dus we moesten in de rij gaan staan, dat heeft zo'n ongeveer 20 minuten geduurd. Toen we in de rij stonden, kwamen opeens Teske, Mert, Saske en Alwin langslopen, die konden via een andere ingang naar binnen, maar iedereen was aan het gillen toen ze hun zagen en ze wouden ook allemaal meteen op de foto, maar Teske, Mert, Saske en Alwin zeiden dat ze straks met hun op de foto kunnen. 

Eindelijk waren we binnen, we kregen een bandje om onze polsen en de tas die je mee had werd gecontroleerd. Daarna gingen we even naar de wc toe en later, gingen we een kluisje huren om de spullen in te doen. Toen we alle spullen in ons kluisje hadden gedaan liepen we naar de zaal toe en zagen al een aantal youtubers. Na een tijdje begon het steeds drukker te worden. '

Er hing in de zaal een bordje en daar stond op Meet & Greet, die rij was al heel lang dus wij liepen naar voren toe en gingen een beetje in die rij staan. Op een gegeven moment gingen die deuren open en liep iedereen naar buiten, iedereen was echt super hard aan het drukken, het was echt niet normaal. We liepen op een gegeven moment naar buiten en daar stond ook al een hele lange rij, dus wij gingen daar maar achter staan. Het duurde heel lang voordat we een beetje vooraan stonden. Tussendoor kwamen er een aantal beveiligers en die zeiden: 'ja het kan nog wel zo'n uur duren voordat jullie vooraan staan', heel veel mensen dachten ik ga niet in de kou buiten staan voor zolang, dus die gingen weg en toen konden wij weer iets meer naar voren. Het was echt heel erg koud buiten, we hadden allebei driekwart mouw aan en onze jassen lagen in ons kluisje, maar we hebben het gelukkig vol gehouden. 

Op een gegeven moment kregen we een 2 op onze hand geschreven, dat betekende dat je met de mensen uit groep 2 (Diana, Furtjuh, Jiami, Joy, Kittehs cupcakes, Teske & Vera Camilla ) op de foto mocht. We stonden nu redelijk vooraan en dachten yes we gaan zo meteen met ze op de foto. Eenmaal kwamen we binnen stond daar alsnog een grote rij van zo'n 150 mensen. Dus we moesten nog langer wachten, maar gelukkig was het binnen dus konden we weer iets opwarmen, want we hadden het zo koud. Na ongeveer 2 uur konden we met de mensen uit groep 2 op de foto, maar je stond met 30 man op het podium om met hun op de foto te gaan en je had 2 minuten de tijd. We gingen als eerste op de foto met Diana (D is for Dazzle), daarna gingen we op de foto met Thomas (vriend van Rutger, die onderweg zijn hoofd uit het raam stak.) We wouden nog in gesprek met hem gaan over dat hij vroeg waar Veed was, maar we hadden niet zolang de tijd. Ik ging daarna nog op de foto met Tara & Larissa (Kittehs cupcakes) en toen waren de 2 minuten voorbij en werd je van het podium afgestuurd. We vonden het heel leuk om met hun op de foto te gaan maar we hebben gewoon 1 uur en 30 minuten buiten gestaan en nog 30 minuten binnen gestaan, dus 2 uur hebben we gewacht om voor 2 minuten op de foto te gaan, terwijl je eigenlijk als je met je favoriete youtuber op de foto wil, dan kan dat helemaal niet, omdat zoveel mensen met die persoon op de foto willen.

 We vonden dat wel heel stom, maar later gebeurde er nog iets. We hadden op het begin een bandje gekregen om onze polsen, via de Meet & Greet ruimte moest je weer via de centrale ingang naar binnen, toen we daar heen liepen zagen we een super grote rij staan, die ook zo'n bandje om de pols hadden en we moesten daar gewoon eerst weer 15 minuten in de rij gaan staan, voordat we weer naar binnen konden, terwijl we al een bandje hadden, dat was ook echt belachelijk. 

Even later gingen we door de zaal heel lopen, in die zaal stonden ook allemaal kleine kraampjes, maar daar heb ik me niet op verdiept. Maar we liepen dus door de zaal en toen zagen we een youtubers daar staan en toen gingen we om de youtubers heen staan, net zoals wat anderen deden en later konden we met de youtubers op de foto. We zijn met wel best veel youtubers op de foto gegaan. 

Even later ging Rutger (Furtjuh) optreden. Als eerste song hij het liedje wat hij ook song met It Takes 2, Don't you worry child van Swedish House Mafia, daarna song hij Stitches van Shawn Mendes en als laatste song hij zijn eigen gemaakte nummer, Leuk Genoeg. 

Nadat Rutger had opgetreden gingen we even naar buiten toe en daar zagen we Domien Verschuuren van 3fm en gingen we daar ook mee op de foto. Even later gingen we weer naar binnen toe en toen was het ongeveer 15.30 en we gingen dicht bij het podium staan, want de jongens van Stuk TV gingen bijna optreden en dat wouden we wel graag zien. De jongens van Stuk TV kregen ook nog een award gewonnen omdat ze 1 miljoen volgers hebben, dat was wel mooi om te zien. 

De jongens van Stuk TV dachten dat Veed om 16.00 was afgelopen, dus hun haalde ondertussen alle youtubers op het podium en toen gingen we nog een even een feestje van maken. Even later zei een andere youtuber dat Veed tot 17.00 was, dus alle youtubers wouden nog even door de zaal heel lopen om hun volgers te ontmoeten. Mijn vriendin en ik hadden heel erg last van onze voeten en we dachten, we kunnen wel in de rij gaan staan om nog met een youtuber op de foto te gaan maar de kans is klein, dus wij gingen om 16.15 naar ons kluisje toe om onze spullen eruit te halen en later gingen we even buiten zitten. Nadat we even hadden gezeten gingen we met de bus terug naar Amsterdam centraal , dit keer wisten we zeker dat we de goede bus hadden. Toen we in Amsterdam centraal waren gingen we nog ergens even eten en later gingen we weer met de trein naar huis toe. We vonden Veed allebei wel heel erg leuk! We hebben ons ook wel vermaakt, maar of we volgend jaar erheen gaan weten we nog niet. 

Mijn mening over Veed:
Ik vond Veed echt heel erg leuk! Leuk dat je de kans hierbij krijgt om met je favoriete youtubers op de foto te gaan. Maar het was af en toe wel een beetje een chaos, ik hoop dat ze daar nog iets aan kunnen doen. Maar voor de rest was ik heel erg tevreden over Veed. Ik vond het ook jammer dat ik niet de kans heb gekregen om met al mijn favoriete youtubers op de foto ben geweest. De youtubers met wie ik op de foto ben geweest zijn:
- Rick uit het team van Dylan Haegens.
- Thomas van Korthom.
- Thomas, Robin en Bart van Zomear.
- Simon van Simon de Wit.
- Tara en Larissa van Kittehs Cupcake.
- Thomas de vriend van Rutger (Furtjuh).
- Diana van D is for Dazzle.
- Stephan van Zu5e.
- Domien Verschuuren van 3fm.
- Vince vriend van Dylan Haegens.
- Dwayne van Pour Homme.
- Manon Tilstra van Manon Tilstra.

Veed 2016!

Ik hoop dat jullie het een leuk artikel vonden. En wie van jullie is ook naar Veed toe gegaan en wat vonden jullie ervan? Nog een fijn weekend toegewenst!

Liefs Anouk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten